اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

نیم نگاهی بر DiRT 3

نیم نگاهی بر DiRT 3

در این نسل، سازندگان بازی های رایانه ای روی بازی های شبیه ساز بیش از پیش سرمایه گذاری کرده اند؛ طرفداران زیادی نیز به سمت این بازی ها سرازیر شده اند و هر چه در این نسل پیش می رویم بر تعداد این بازی ها افزوده می شود. شبیه ساز های رانندگی بر خلاف بازی های اتومبیل رانی آرکید بسیار واقع گرایانه هستند و 
...
نیم نگاهی بر DiRT 3

در این نسل، سازندگان بازی های رایانه ای روی بازی های شبیه ساز بیش از پیش سرمایه گذاری کرده اند؛ طرفداران زیادی نیز به سمت این بازی ها سرازیر شده اند و هر چه در این نسل پیش می رویم بر تعداد این بازی ها افزوده می شود. شبیه ساز های رانندگی بر خلاف بازی های اتومبیل رانی آرکید بسیار واقع گرایانه هستند و به مخاطب خود حس واقعی رانندگی را القا می کنند. بی شک یکی از بهترین بازی های شبیه ساز DiRT است. از این عنوان تاکنون دو نسخه منتشر شده است که هر دو نسخه در نسل کنونی بوده اند. شرکت Codemasters و Codemasters Southam این بار نیز به عنوان ناشر و سازنده انجام وظیفه می کنند. عناوین معتبر و خوبی در کارنامه ی Codemasters به چشم می خورند و وقتی کنار اسم یک بازی شبیه ساز رانندگی نام این شرکت قرار می گیرد تا حدی کیفیت آن بازی تضمین می شود. چند ماه پیش 3 DiRT بعد از شایعات زیادی رسما به تایید رسید. فروش خوب DiRT 1 باعث شد تا سازندگان به ساخت نسخه های بعدی آن بیشتر ترغیب شوند. DiRT 2 با وجود نقاط قوتی که داشت، اما سبک آن از شبیه ساز فاصله گرفت و به آرکید نزدیک شد و از جذابیت ها و قابلیت های نسخه ی اول در نسخه دوم خبری نبود. جاده های برفی در مسابقات فراموش شده بودند و کاهش صحنه های واقع گرایانه، مخاطبان را رنج می داد.
بر خلاف نسخه ی دوم آب و هوای برفی بازگشته است. این بهترین خبر برای دوستداران DiRT است. طبیعتا" رانندگی در جاده های برفی در قیاس با جاده های دیگر سخت تر است و مهارت های بالایی را طلب می کنند. غیر از آب هوای برفی، آب و هوای بارانی و آب و هوای گرم و خشک نیز در بازی وجود دارند. جاده های متعددی در کشور های زیادی از جمله نروژ، اسپانیا و آفریقا و ... خود را به شما نشان خواهند داد و از میان جاده ها می توان به جاده های کویری، جنگلی، خیابان های شهری و جاده های میان شهری اشاره داشت که هر کدام از این مسیر ها در آب و هوا های مختلف تماشایی خواهند بود. این بار نیز Ken Block را خواهید دید و ملاقات های زیادی را با وی انجام خواهید داد. مسابقات جدیدی نیز در این نسخه اضافه شده اند. در یکی از این مسابقات شما باید به حرکات نمایشی بپردازید و با اتومبیل خود حرکات دیوانه وار و شگفت آوری انجام دهید. در مسابقات دیگر که به نوعی Drift هستند و Gymkhana نام دارند، باید از پیچ های سختی عبور کرده یا اینکه دور یک مانع بچرخید. اگر به یاد داشته باشید منوی DiRT 2 حالتی خاص و فستیوالی داشت. چه خوب، چه بد این بار دیگر شاهد این نوع منو نخواهید بود. منوی تبدیل به یک منوی ساده شده است و از دیدن اطلاعات روند مراحل رو مجله و انتخاب مسابقات روی میز خبری نیست.
در این نسخه نیز می توانید از اتومبیل های قدیمی و جدیدی استفاده نمایید که هر کدام از این اتومبیل ها برای آب هوای خاصی مناسب اند. به طور مثال برای جاده های پوشیده از برف باید اتومبیل هایی استفاده نمایید که دست فرمون قابل قبولی یا از هندلینگ خوبی برخوردار باشند. تعداد اتومبیل ها بسیار زیاد اند و از اتومبیل های دهه ی شصت تا کنون بیش از پنجاه اتومبیل در DiRT 3 وجود دارند. از بهترین نقاط قوت DiRT 3 می توان به مدل سازی پر جزئیات اتومبیل ها اشاره داشت که با مدل های اصلی و واقعی قابل تشخیص نیستند. به جز مد های مختلفی که در نسخه های قبلی وجود داشت این بار شاهد حضور یک Career Mode جدید خواهیم بود که متاسفانه اطلاعات با ارزشی از این مد خارج نشده است. اما فقط این مسابقات و این مد عنصر های جدیدی نیستند که به DiRT 3 اضافه شده اند و با گذشت زمان با قابلیت های این بازی بیشتر آشنا خواهیم شد. حضور X-Games های جذاب که در DiRT 2 نیز وجود داشتند در این نسخه هم تایید شده است که از نقاط قوت سری DiRT به شمار می آیند.
همانگونه که در DiRT 2 نورپردازی و گرافیک قابل قبولی را مشاهده کردیم اینجا نیز به کیفیت گرافیک و نورپردازی پی خواهیم برد. نور پردازی و گرافیک با محیط و آب و هوا های مختلف تطابق فوق العاده ای را رقم زده اند؛ به گونه ای که رنگ بندی و گرافیک در هوای بارانی و آسمانی ابری چیزی از واقعیت کم نداشته و در آب و هوای برفی حس سرما به درون شما رخنه می کند و در جاده های کویری وجود گرد و غبار را در تمام محیط حس می کنید.
خیلی از شرکت های بازی سازی برای عناوین در دست ساخت خود القاب زیادی انتخاب می کنند. DiRT 3 نیز وسیع ترین شبیه ساز رانندگی بیان شده است. آیا واقعا همین طور است؟ به گفته ی مسئولان شرکت Codemasters این بازی وسیع ترین شبیه ساز رانندگی در پنجاه سال اخیر است. باید منتظر ماند و دید... .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد