اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

10تبلت برتر سال ۲۰۱۱ را بشناسید

10تبلت برتر سال ۲۰۱۱ را بشناسید


حتی می‌توان از آن به عنوان پایه برای تماشای فیلم، بازی و وب‌گردی استفاده کرد. این کاور در ۱۰ رنگ بسیار زیبا وجود دارد که مناسب هر نوع سلیقه‌ای است.


iPad 2
نسخه دو آی‌پد ۳۳ درصد باریک‌تر و ۱۵ درصد سبک‌تر از آی‌پد یک است. پردازنده آن دوهسته‌ای A5، سیستم‌عامل iOS و

10تبلت برتر سال ۲۰۱۱ را بشناسید


حتی می‌توان از آن به عنوان پایه برای تماشای فیلم، بازی و وب‌گردی استفاده کرد. این کاور در ۱۰ رنگ بسیار زیبا وجود دارد که مناسب هر نوع سلیقه‌ای است.


iPad 2
نسخه دو آی‌پد ۳۳ درصد باریک‌تر و ۱۵ درصد سبک‌تر از آی‌پد یک است. پردازنده آن دوهسته‌ای A5، سیستم‌عامل iOS و سرعتش ۹ برابر شده است. یکی از تفاوت‌های آی‌پد ۲، کاور هوشمند آن است. عملکرد این کاور بسیار جالب است. با باز کردن کاور هوشمند، آی‌پد بیدار و با بستن آن خاموش می‌شود. حتی می‌توان از آن به عنوان پایه برای تماشای فیلم، بازی و وب‌گردی استفاده کرد. این کاور در ۱۰ رنگ بسیار زیبا وجود دارد که مناسب هر نوع سلیقه‌ای است.

Asus Eee Pad Transformer
تبلت ۱۰ اینچ ایسوس صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و شفافی دارد. این محصول دو منبع انرژی دارد یکی در خود تبلت و دیگری در صفحه‌کلید کار گذاشته شده‌اند. میزان شارژدهی آنها با هم حدود ۱۶ ساعت استفاده ‌را پاسخ‌گوست. پردازنده Tegra 2، قابلیت پخش تصاویر HD، فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p و نسخه Honeycomb سیستم‌عامل آندروید از جمله مشخصه‌های Transformer هستند.



Motorola Xoom
Xoom نخستین تبلتی است که نسخه ۳ آندروید یعنی Honeycomb (شانه عسل) را دارد. اندازه صفحه‌نمایش آن ۱۰/۱ اینچ و کیفیت آن ۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل با وضوح WXGA است. پورت میکرو USB و میکرو HDMI از جمله اتصالات این دستگاه هستند. در بالا نیز ورودی کارت حافظه microSD و سیم‌کارت ۴G قرار دارند.


BlackBerry PlayBook
PlayBook حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد و نمایشگر آن ۷ اینچ چندلمسی با کیفیت ۶۰۰ ×۱۰۲۴ پیکسل است. کوچک بودن اندازه تبلت، حمل و در دست گرفتن آن را برای کاربر ساده می‌کند. این دستگاه با داشتن پردازنده Dual-core یک گیگاهرتز و یک گیگابایت RAM، توان محاسباتی بالایی دارد و می‌تواند با قدرت یک اسب بخار چندکار هم‌زمان را به خوبی اجرا کند.


Apple iPad 3G

iPad محصول مبتکرانه‌ای است که سایه نوآوری‌هایش را می‌توان به خوبی روی دیگر وسایل دیجیتال حس کرد. عملکرد سریع و خوب، مجهز بودن به microSIM، Wi-Fi، قطب‌نمای دیجیتال، پردازنده Apple A4، GPS، زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای نمایشگر و وزن ۶۸۰ گرمی از جمله مزیت‌های iPad 3G هستند. البته نداشتن دوربین، پشتیبانی نکردن از فلش و انجام چندکار هم‌زمان نیز معایب این دستگاه هستند.



Samsung Galaxy Tab
Tab بسیار سبک‌تر از آی‌پد است و راحت‌تر در دست می‌نشیند. صفحه‌نمایش ۷ اینچ آن TFT چندلمسی با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و کیفیت WVGAو سیستم‌عاملش نسخه ۲/۲ آندروید (Froyo) است. پردازنده یک گیگاهرتز، ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM، دوربین ۲/۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلاش LED و قابلیت ضبط تصویر و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از جمله مشخصه‌های این تبلت هستند.




Advent Vega
تبلت ۱۰ اینچ Vega نیز به دلیل قابلیت‌های خوبی که دارد در ردیف بهترین تبلت‌ها قرار گرفته است. کیفیت صفحه‌نمایش عالیست و از جمله امکاناتش می‌توان به سیستم‌عامل آندروید – نسخه Froyo 2.2 – پردازنده دوهسته‌ای و یک گیگاهرتز NVIDIA Tegra و ورودی کارت حافظه microSD – حداکثر ۴ گیگابایت – اشاره کرد. مودم ۳G، ورودی سیم‌کارت و GPS ندارد.

Archos 70
Archos 70 یکی از تبلت‌های آندرویدی موجود در بازار است و قیمت مناسبی دارد. البته امکاناتی همچون مودم ۳G یا GPS ندارد و نسخه ۲/۱ آندروید را دارد اما در عوض کیفیت و وضوح صفحه‌نمایش ۷ اینچ آن عالیست. کاربر می‌تواند فیلم و ویدئوها را با کیفیت بالا در این تبلت تماشا کند. البته وجود پورت HDMI نیز در این امر بی‌تاثیر نیست.









Acer Iconia Tab A500
A500 ایسر تبلتی مبتنی بر آندروید است. اما مشخصات و امکانات خاصی ندارد که نتوان از آن چشم پوشید. سطح شیشه‌ای صاف، بدنه آلومینیومی براق و نمایشگر باکیفیت از جمله مشخصات ظاهری این محصول هستند. پردازنده آن Nvidia Tegra 2 و سیستم‌عاملش نسخه ۳/۱ Honeycomb آندروید است. باتری این محصول حدود ۱۰ ساعت استفاده را پاسخ‌گوست. از جمله اتصالات آن نیز می‌توان به پورت USB اشاره کرد



Creative Ziio 7
شرکت کریتیو این بار تبلتی به نام Ziio 7 تولید کرده که مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید است. صفحه‌نمایش آن بسیار مقاوم و مرورگر Skyfire روی آن نصب است. نمایشگر چندلمسی نیست اما واکنش‌پذیری خوبی دارد. از جمله اتصالات این دستگاه نیز باید به پورت HDMI و بلوتوث اشاره کرد. البته Ziio 7 از ادوبی فلش پشتیبانی نمی‌کند و کاربر نمی‌تواند آن را از طریق USB شارژ کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد