اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اینتل، غول بزرگ امنیتی را می خرد

Post اینتل، غول بزرگ امنیتی را می خرد



اینتل شرکت بزرگ امنیتی McAfee را به قیمت 7.68 میلیارد دلار خریداری می کند. اینتل قصد دارد شرکت بزرگ امنیتی McAfee را طبق قراردادی به قیمتی حدود 7.68 میلیارد دلار (4.9 میلیارد یورو) خریداری کند. به گفته اینتل، این قیمت بر اساس اهمیت روز افزوت امنیت در محاسبات آنلاین انتخاب شده است.
مدیر اجرایی اینتل اظهار داشت که این کار، افراد بسیار خبره و ماهری را به همراه محصولات امنیتی مختلف از جمله McAfee Antivirus، McAfee Total Protection، و McAfee Firewall به مجموعه اینتل وارد خواهد کرد. حدود 6100 کارمند McAfee از این به بعد در مجموعه کارمندان اینتل قرار خواهند گرفت. McAfee در گروه نرم افزار و سرویس­های اینتل جا خواهد گرفت.
به گفته مدیر عامل شرکت اینتل، سال آینده محصولی از این پیوند استراتژیک به کاربران معرفی خواهد شد.
شرکت اینتل اخیرا به خریداری شرکت­های مختلف مشغول شده است و هفته گذشته نیز، برای خرید بخش مودم کابلی Texas Instruments توافق کرد

اقدامات امنیتی در G-Mail

پیش فرض اقدامات امنیتی در G-Mail

G-Mali محصولی از قدرتمندترین شرکت اینترنتی دنیا یعنی Google ، یکی از بهترین سرویس دهندگان پست الکترونیکی در اینترنت است . شما میتوانید با مراجعه به این سایت به صورت رایگان یک G-Mail برای خود داشته باشید . G-Mali مزایای زیادی دارد . این مزیت ها عبارتند از :
ادامه مطلب ...

KolibriOS – سیستم عامل 1 مگابایتی !‏

پیش فرض KolibriOS – سیستم عامل 1 مگابایتی !‏

KolibriOS یک سیستم عامل کم حجم و فوق العاده کوچک x86مخصوص سیستم های 32بیتی است که شروع پروژه این سیستم عامل به سال 2004 بر می‌گردد و بیشتر جامعه توسعه دهنده آن به اتحاد جماهیر شوروی سابق بر میگردد .
اما مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و متحیر کننده آن است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک کپی کرده و اجرا کنید .
جالب اینجاست که مدت زمان بوت شدن این سیستم عامل پس از روش شدن سیستم تنها 4 ثانیه است !
ادامه مطلب ...

گوگل در زمین و آسمان ( Google Maps )

پیش فرض گوگل در زمین و آسمان ( Google Maps )

۸۹
توسط: مهدیار.موضوع: مقاله‌ و مطالب آموزشی
شاید از جمله بالا تعجب کرده باشید ، ولی باید بدانید ، که گوگل همه جا حضور دارد ، حتی در آسمان ! گوگل با سرویس های متنوعی که ارائه میدهد ، نمیگذارد یک روز هم در مورد سرویس هایش مطلبی ننویسیم . در این سری مطالب قصد داریم تا شما را با سرویس های جغرافیایی گوگل آشنا کنیم .



ادامه مطلب ...

خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد

پیش فرض خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد

راه محافظت از خطر را بیاموزید/
خطرناکترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد
محققان مرکز خدمات ایمنی اینترنت Cyber Defender با بررسی خطرناکترین فعالیتهایی که می توان به صورت آنلاین انجام داد به توضیح چگونگی محافظت در برابر این خطرات پرداخت.
به گزارش خبرگزاری مهر، تا چه اندازه به فعالیتهای آن لاینی که انجام می دهید، وب سایتهایی که به آن مراجعه می کنید و حتی لینکهایی که در صفحات اینترنتی بر روی آن کلیک می کنید توجه دارید؟
ادامه مطلب ...

بخش تک‌نفره برادری پانزده ساعت بطول خواهد انجامید

Cool بخش تک‌نفره برادری پانزده ساعت بطول خواهد انجامید

مسوولان شرکت یوبی‌سافت در جریان نمایشگاه گیمزکام سال جاری میلادی تایید کردند بخش داستانی و تک‌نفره‌ی برادری، جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های فرقه‌اساسین پانزده ساعت به طول خواهد انجامید، اما نگفتند که آیا این پانزده ساعت شامل ماموریت‌های جانبی موجود در بازی هم خواهد شد، یا فقط به خط اصلی داستان مربوط می‌شود.
ادامه مطلب ...

نسخه‌ی پلی‌استیشن3 Castle Crashers

Cool نسخه‌ی پلی‌استیشن3 Castle Crashers

بالاخره پس از مدت‌ها نسخه‌ی پلی‌استیشن3 بازی آرکید بسیار محبوب و دوست داشتنی Castle Crashers تاریخ خورد و نکته‌ی قابل توجه این‌که تنها یک هفته‌ تا عرضه‌ی عمومی این بازی بر روی شبکه‌ی پلی‌استیشن باقی مانده است.
مسوولان استودیو بازی‌سازی The Behemoth تایید کردند نسخه‌ی پلی‌استیشن3 بازی Castle Crashers در تاریخ سی‌ویکم آگوست سال جاری میلادی (9 شهریور 1389) در اختیار بازی‌کننده‌های علاقمند قرار خواهد گرفت.
ادامه مطلب ...

حضور سایرکس و کیتانا در کامبت جدید

Cool حضور سایرکس و کیتانا در کامبت جدید

مسوولان شرکت وارنر و استودیو بازی‌سازی NetherRealm در جریان نمایشگاه گیمزکام که در شهر کلن آلمان برگزار شده بود، تایید کردند شخصیت‌های کلاسیک سایرکس و کیتانا نیز در جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای کامبت حضور خواهند داشت.
سایرکس، نینجای روبوتیک در کنار کیتانا که بار دیگر باز گشته تا حساب میلینا، خواهر کلون‌سازی شده خود را برسد، برای حضور در جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های کامبت تایید شدند.
ادامه مطلب ...

ساخت Sine Mora برای شبکه‌‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس‌لایو

Cool ساخت Sine Mora برای شبکه‌‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس‌لایو

سودا 51، سازنده‌ مشهور مجموعه بازی‌های No More Heroes و بازی منتقد پسند Killer7،‌ از عنوان جدید خود تحت عنوان Sine Mora در جریان نمایشگاه گیمزکام سال جاری میلادی، رونمایی کرد.
این بازی که در استودیو بازی‌سازی گرس‌هاپر و با همکاری دیجیتال‌ریالیتی ساخته می‌شود، یک اکشن تیراندازی خواهد بود. هم‌چنین بر اساس اطلاعات ارایه شده Sine Mora از تکنولوژی تصاویر سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر اطلاعات دیگری از این بازی به بیرون درز نکرده است.
ادامه مطلب ...

پلی‌اسیتشن3 بازهم هک شد

Cool پلی‌اسیتشن3 بازهم هک شد

پلی‌استیشن3 یکی از بهترین سخت‌افزارها برای صنف هکرها بشمار می‌رفت، اما فقط تا زمانی که می‌توانستند بر روی آن سیستم‌عامل لینوکس را اجرا کنند. با برداشته شدن قابلیت نصب لینوکس بر روی پلی‌استیشن3 و هم‌چنین خداحافظی زود هنگام جورج هاتز از دنیای هک، دیگر کسی امیدی به هک کنسول پلی‌استیشن3 نداشت.
دیروز ...دیروز خبری در سایت‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای و هک مبنی بر هک شدن کامل کنسول پلی‌استیشن3 منتشر شد. این خبر که به همراه دو فیلم منتشر شده بود، نشان می‌داد که بدون باز کردن دستگاه (که باعث از بین رفتن خدمات پس از فروش آن می‌شود)، و فقط با وارد کردن یک حافظه‌ی فلش USB می‌توان از روی دی‌وی‌دی کپی شده، دیسک‌سخت یا حافظه‌های فلش USB بازی‌های پلی‌استیشن3 را اجرا کرد.


ادامه مطلب ...

بازی ایرانی آنلاین "آسمان دژ" رونمایی شد

پیش فرض بازی ایرانی آنلاین "آسمان دژ" رونمایی شد

بازی آنلاین "آسمان دژ" که تولید آن دو سال به طول انجامید با نسخه فارسی و انگلیسی روز 89/4/9 رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی بازی آنلاین "آسمان دژ" صبح امروز با حضور بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و فرزام ملک آرا مدیر پروژه و برخی دیگر ازمدیران این پروژه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بهروز مینایی گفت: بازی"آسمان دژ" از سال 87 وارد فاز تولید شده است. این بازی باهمت دوستان پرتلاش ومبتکر ایرانی ساخته شد. آنها در ابتدا با شبیه‌سازی این بازی شروع کردند و بلافاصله طرح‌های خود را جایگزین آن کردند.
ادامه مطلب ...

فاینال فانتزی 13 منتشر شد

پیش فرض فاینال فانتزی 13 منتشر شد

تخیل محدود!

از یک بازی رایانه ای چه میخواهید؟ گرافیک بالا،داستان خوب و گیم پلی عمیق و درگیر کننده؟ اگر این طور است در انتخاب فاینال فانتزی 13 به عنوان یک سرگرمی طولانی مدت درنگ نکنید. این نقش آفرینی پرافتخار ژاپنی باز هم موفق شد یک عنوان درخشان باشد که ارزش سا لها صبر کردن را دارد.میدانیم که فاینال فانتزی 13 یک بازی خطی است وبازیها و مینی گیم های جانبی ندارد. این ایرادی است
 
ادامه مطلب ...

اکس باکس 360 به روز میشود

پیش فرض اکس باکس 360 به روز میشود

مایکروسافت دستگاه اکس باکس 360 خود را ماه گذشته به روز کرد و در این به روز رسانی، پشتیبانی از فلش دیسکهای USB را به این دستگاه اضافه کرد.
اکسباکس 360 این دستگاه 5ساله، بالاخره میتواند حافظه خود را افزایش دهد. استفاده از فلش دیسک،میتواند بازدهی بهتری نسبت به هارد دیسکهای همین دستگاه داشته باشد و سرعت بیشتری در تبادل داده ها وجود خواهد داشت. البته همه فلش دیسکها در این به روزرسانیها پشتیبانی نمی شود و تنها حجم 1 تا 16 گیگابایت و با فرمت32 FAT در این دستگاه پشتیبانی خواهند شد. وب سایت بتانیوز این اقدام را به همکاری جدید این شرکت با SanDisk نسبت میدهند.


بازی جذاب fifa 11 پاییز امسال خواهد آمد

پیش فرض بازی جذاب fifa 11 پاییز امسال خواهد آمد



شرکت EA امروز اعلام کرد بازی FIFA 11 برای کنسولهای PS3 , XBOX 360 , wii , PC , PS2 , Nintendo DS , PSP و Mobile در پاییز منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب ...

پیش­بینی­هایی برای حوزه فناوری در سال جدید

پیش فرض پیش­بینی­هایی برای حوزه فناوری در سال جدید

وقتی که یک دهه تازه شروع می­شود، چشم­های بسیاری نوآوری­های جدید را جست­وجو می­کنند. با اینکه مدت زمان زیادی از به دنیا آمدن IT نمی­گذرد، اما باید بپذیریم اینک از دنیایDOS و مودم­های dial-up بسیار فراتر رفته­ایم. بی شک سال جدید، سال مهمی برای پیشرفت­های تکنولوژی خواهد بود، اما تا چه حد؟ در زیر به برخی از پیش­بینی­هایی که کارشناسان و تحلیلگران حرفه­ای در مورد عرصه­های گوناگون فناوری اطلاعات انجام داده­اند اشاره می­کنیم تا ببینیم که انتظار دیدن چه نوآوری­های دیگری را می­توانیم داشته باشیم.


ادامه مطلب ...

بیلبوردهای هوشمند با شما حرف می زنند!

پیش فرض بیلبوردهای هوشمند با شما حرف می زنند!




نقل قول:
مهندسان در حال ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی هوشمندی هستند که می تواند عابران پیاده را ردیابی کرده و آنها را با تبلیغات برنامه ریزی شده تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی از نامهای آنها برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کند
ادامه مطلب ...

سرانه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش ict کشور مناسب است؟


سرانه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش ICT کشور مناسب است؟
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

شاید نتوان به درستی به این سوال جواب داد که آیا میزان سرانه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش ICT کشور در حد مناسبی است یا خیر چراکه قسمت عمده‌ای از منابع این بخش دولتی است، در حالی که به اعتقاد کارشناسان باید از منابع خصوصی و خارجی نیز استفاده کرد و نمی‌توان انتظار داشت که رشد قابل توجهی در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات داشت در حالی که از منابع خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی استفاده نشود.
ادامه مطلب ...

همه آنچه که باید درباره کنسول های بازی بدانیم

همه آنچه که باید درباره کنسول های بازی بدانیم

- اگر قصد خرید کنسول‌ خانگی دارید حتما این سوال در ذهن شما به وجود آمده که کدام کنسول مناسب‌تر است. سوالی که علارغم تبلیغات شرکت‌های سازنده نمی‌توان به طور قاطع به آن جواب داد و انتخاب کنسول مناسب بیشتر به نوع استفاده شما از کنسول و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. در بازار کنسول‌های خانگی نسل جدید، سه شرکت بخش مهمی از بازار و تقریبا تمام آن را به خود اختصاص داده‌اند. مایکروسافت با ایکس‌باکس360، سونی با PS3 و نینتندو با Wii که در این میان نینتندو با توجه به مشخصات کنسول خانگی این شرکت تقریبا در دسته‌ای متفاوت از مایکروسافت و سونی قرار می‌گیرد. در این متن قصد دارم به بررسی فنی مشخصات دو کنسول مایکروسافت و سونی به عنوان کنسول‌های خانگی جدی موجود در بازار و هزینه‌های آنها بپردازیم (Wii معمولا یک کنسول غیرجدی و Casual محسوب می‌شود).


ادامه مطلب ...

پیکسار

پیش فرض پیکسار




استدیو پیکسار از سال ۱۹۹۵ که اولین نسخه داستان اسباب‌بازی‌ها را منتشر کرد تا به امروز تبدیل به یکی از موفق‌ترین
استدیو‌های انیمیشن سازی شده است.در این پست نگاهی به انیمیشن‌های این شرکت می‌اندازیم آن‌ هم به مناسبت نسخه
سوم داستان اسباب بازی‌ها.
ادامه مطلب ...

تصویر اولین لپ تاپ تاریخ

پیش فرض تصویر اولین لپ تاپ تاریخ

سال پیش در چنین روزهایی و در روزگاری که شرکتهای مایکروسافت، "آی. بی. ام" و اپل در تلاش برای تبدیل شدن به غولهای رایانه ای دنیا بودند شرکت ژاپنی توشیبا گوی سبقت را از رقبای آمریکایی ربود و اولین لپ تاپ تاریخ را عرضه کرد.

به گزارش مهر، در سالهایی که رایانه های شخصی "آی. بی. ام" بودند و در سالهایی که استیو جابز شرکت " NeXt" را راه انداخت و در سالهایی که مایکروسافت "ویندوز 1.0" خود را عرضه کرد ناگهان توشیبا از سرزمین آفتاب تابان اولین لپ تاپ خود را به دنیا هدیه داد. از آن روزها 25 سال گذشته و به همین علت توشیبا تصمیم گرفته است که یک ربع قرن از عرضه اولین رایانه قابل حمل خود را با سه محصول جدید جشن بگیرد.
ادامه مطلب ...

سیسکو، بهترین در پایین‌ترین لایه

پیش فرض سیسکو، بهترین در پایین‌ترین لایه


اصول کار فناوری اطلاعات بر پایه دانش است و ابزار فناوری اطلاعات، رایانه و تجهیزات ارتباطی و ملحقات آن است. فناوری اطلاعات دارای سطوح و لایه‌های مختلفی است که جداگانه به آنها خواهیم پرداخت، اما تجهیزاتی مانند ابزار شبکه و ارتباط رایانه‌ای در پایین‌ترین لایه هرم فناوری اطلاعات هستند. البته این تفاوت لایه‌ها درجه اهمیت و حیاتی بودن آنها را نمی‌رساند. تجهیزات شبکه در پایین‌ترین لایه یعنی لایه دسترسی قرار دارند و اگر می‌خواهید در این امور تخصص پیدا کنید باید این‌را هم بدانید که دنیای متغیر و پیچیده شبکه بعید است فرصتی برای کار جدی در سایر لایه‌ها برای شما باقی بگذارید.
ادامه مطلب ...

معرفی قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید مک

Ok معرفی قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید مک

آیفون4 اپل بر اساس تقویم این شرکت،‌ دوشنبه گذشته به‌صورت رایگان برای تلفن‌های آیفون 3G، 3Gs و آیپادهای تاچ نسل دوم و سوم عرضه شد. این مساله از چند جهت قابل تامل است. نخست این‌که پیش از این، ارتقای سیستم عامل آیفون توسط این شرکت با هزینه 99دلار انجام می‌شد. دوم آن‌که به‌نظر می‌رسد اپل با این اقدام به‌دنبال یکدست کردن محصولات خود است. سیستم عامل آیفون4 که iOS نام دارد، نسبت به نسخه پیشین خود تغییراتی داشته است که به‌طور خلاصه به آن می‌پردازیم.
ادامه مطلب ...

تصاویری از محیط سیستم عامل گوگل کروم

پیش فرض تصاویری از محیط سیستم عامل گوگل کروم



ادامه مطلب ...

Windows cloud سیستم عامل آنلاین!

پیش فرض Windows cloud سیستم عامل آنلاین!

شرکت مایکروسافت قصد معرفی نسخه جدیدی از سیستم‌عامل خود را به بازارهای جهانی دارد که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها در زمینه تولید ابزارهای مبتنی بر اینترنت کمک‌های فراوانی می‌کند.
ادامه مطلب ...

تغییر چهره تکنولوژی پس از ۳۱ سال / چهره متفاوت دو تبلت طی سه ده

پیش فرض تغییر چهره تکنولوژی پس از ۳۱ سال / چهره متفاوت دو تبلت طی سه دهه



نقل قول:
شرکت اپل آی-پد را در بالاترین نقطه از حد انتظار کاربران برای داشتن یک تبلت عرضه کرده است اما در سال ۱۹۷۹ نیز نسل پیشین کاربران اپل نوعی متفاوت از تبلتهای این شرکت را تجربه کرده اند.
ادامه مطلب ...