اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

گوگل لوگوی خود را برای روز تولد شما هم تغییر می دهد

پیش فرض گوگل لوگوی خود را برای روز تولد شما هم تغییر می دهد

احتمالا تا به حال کلمه Google doodle را بسیار شنیده اید ، لوگوهای گوگل به مناسبت های مختلف . این رسمی است که گوگل پایه ریزی کرده و به مناسبت های مختلف از قبیل روز تولد یک دانشمند یا هنرمند برجسته ، روزهایی خاص مانند روز هوای پاک یا فضانوردی و روزهای ملی هر کشور لوگوی خود را بر آن مبنا تغییر می دهد. اما آیا دوست دارید Google به مناسبت روز تولد شما هم لوگوی خود را تغییر دهد؟
خواسته ای بزرگ و دور از ذهن است ؟ خیر . گوگل این امکان را برای کاربران خود بوجود آورده تا در روز تولد شان لوگوی تولدی به مناسبت سالروز تولد کاربر در صفحه شخصی وی به نمایش در می آورد . اما چگونه؟
برای این کار کافیست سری به صفحه شخصی خود در گوگل بزنید و در قسمت تنظیمات سالروز تولد خود را به میلادی وارد کنید . از این پس در روز تولدتان گوگل با تغییر لوگوی صفحه شخصی تان این روز را به شما تبریک خواهد گفت

نمونه های جدید ماوس و کیبرد

پیش فرض نمونه های جدید ماوس و کیبرد


با Light Blue هر سطحی را تبدیل به کیبرد مجازی کنید
...
ادامه مطلب ...

شرکت HTC مدل جدید خود را با نام Gratia معرفی کرد

شرکت HTC مدل جدید خود را با نام Gratia معرفی کرد
شرکت HTC مدل جدید خود را با نام Gratia معرفی کرد.این گوشی قرار است با رنگ جدید HTC که سبز تیره است است عرضه شود.
از مشخصات Gratia می توان به سیستم عامل آندروید 2.2 ، دوربین 5 مگاپیکسلی و پردازنده 600 مگاهرتزی اشاره کرد.
همچنین این گوشی بسیار شبیه به گوشی Aria می باشد.

تبلت بلک بری و باتری قدرتمند 5300 میلی آمپر


تبلت بلک بری و باتری قدرتمند 5300 میلی آمپر

در نمایشگاه Gitex برخی مشخصات تبلت بلک بری با نام PlayBook معرفی شد.
مهمترین مشخصه این تبلت باتری آن است که 5300 میلی آمپر ساعت می باشد.این باتری غیر قابل تعویض است و در مقایسه با باتری 4000 میلی آمپر ساعت، تبلت سامسونگ باید گفت که بسیار قدرتمند تر است.
قرار بود که این تبلت با ظرفیت های 16و 32 گیگابایتی عرضه شود اما مدل 64 گیگابایتی آن به نمایش درآمد.

احتمال معرفی گوشی 16.4 مگاپیکسلی سونی اریکسون

پیش فرض احتمال معرفی گوشی 16.4 مگاپیکسلی سونی اریکسون

احتمال معرفی گوشی 16.4 مگاپیکسلی سونی اریکسون

 
پس از معرفی سنسور 16.4مگاپیکسلی سونی برای گوشی های موبایل و شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی های سونی اریکسون با این سنسور ، امروز تصاویری از گوشی cyber shot S006 سونی اریکسون به صورت غیر رسمی در برخی سایت ها منتشر شد.
این گوشی با دوربین 16.4 مگاپیکسلی و 12800 Iso ، پردازنده 1 گیگاهرتزی و صفحه نمایش 3.3 اینچی معرفی شده است.
اما اینکه این عکس چقدر به واقعیت نزدیک است را باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شرکت سونی اریکسون چنین گوشی را به طور رسمی معرفی می نماید یا خیر .

احتمال انتشار سیستم عامل کروم تا یک ماه آینده

پیش فرض احتمال انتشار سیستم عامل کروم تا یک ماه آینده

آماده‌سازی سیستم عامل کروم گوگل برای عرضه در تعطیلات سال نو هم‌چنان در حال پیشرفت بوده و ممکن است در عرض یک ماه آینده منتشر شود.
به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وبلاگ فن‌آوری تک کرانچ با درنظر گرفتن گزارش ایرادها در سایت کد گوگل، دریافته که طراحان سیستم عامل کروم اخیرا به مرحله Release Candidate رسیده‌اند که آخرین نسخه آزمایشی قبل از ارائه برنامه اصلی است.
این سیستم عامل اکنون در نسخه 0.9.78.1 است و احتمالا در زمان انتشار به نسخه 1.0 می‌رسد؛ مساله دیگر مطرح شده مربوط به زمان انتشار کروم است که به گفته یکی از کارمندان گوگل، قرار است پس از 11 ماه نوامبر منتشر شود، به‌عبارت دیگر احتمالا نخستین محصول سیستم عامل کروم در 11 ماه نوامبر عرضه می‌شود.
گوگل پیش از این تایید کرده بود که سیستم عامل کرم در سال 2010 منتشر می‌شود. این شرکت در ماه ژوئن 2009 این پلت‌فرم را معرفی و مفهوم آن را در ماه نوامبر همان سال نمایش داده بود.
پلت‌فرم کروم در واقع سیستم عاملی است که در یک مرورگر وب کار کرده و نیازی به نصب برنامه و ذخیره‌سازی داخلی ندارد و در وهله نخست برای نت بوک‌ها در نظر گرفته شده اما می‌تواند با لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی و شاید رایانه‌های لوحی نیز کار کند.
کروم در دنیایی که 90 درصد از رایانه‌ها با ویندوز مایکروسافت کار می‌کنند، تغییری اساسی به شمار می‌رود زیرا با وجود خدمات بیش‌تری که به‌صورت ابری عرضه می‌شوند و مصرف‌کنندگانی که از نت بوک‌های سبک و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند، شرایط برای عرضه چنین پلت‌فرمی فرا رسیده است.


تعامل نسل سوم موبایل با وایمکس سیار/ همگرایی شبکه های بیسیم ارت

پیش فرض تعامل نسل سوم موبایل با وایمکس سیار/ همگرایی شبکه های بیسیم ارتباطی

تعامل نسل سوم موبایل با وایمکس سیار/ همگرایی شبکه های بیسیم ارتباطی


 

نسل سوم موبایل و وایمکس سیار با یکدیگر همزیستی خواهند داشت و در نهایت به سمت نسل چهارم شبکه های بی سیم همگرا می شوند.

...
ادامه مطلب ...

جانشین بیل گیتس در شرکت مایکروسافت قصد بازنشستگی دارد

پیش فرض جانشین بیل گیتس در شرکت مایکروسافت قصد بازنشستگی دارد

 
 
مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت که نقش طراح اصلی نرم افزارهای این شرکت را ایفا می کرد، بدنبال تصدی این مقام که باعث شد این شرکت تولید کننده ی ویندوز قافیه را به شرکت های گوگل و اپل ببازد، قصد کناره گیری دارد.

...
ادامه مطلب ...

حمله استیو جابز به رقبا در خصوص فروش ناموفق آی پاد

پیش فرض حمله استیو جابز به رقبا در خصوص فروش ناموفق آی پاد

حمله استیو جابز به رقبا در خصوص فروش ناموفق آی پاد


 

به نقل از رویترز، مدیر عامل شرکت اپل در روز دوشنبه به دنبال شکست نسبی آی پاد در فروش و افت قیمت سهام این شرکت در طی یک سخنرانی به رقبا حمل نمود. اما حتی استفاده از این نوع کلمات نیز نتوانست وضعیت سهام اپل را در بازار تغییر دهد و به حالت قبل برگرداند.

...
ادامه مطلب ...

و بالاخره؛ cpu درون کیبورد

Smile و بالاخره؛ cpu درون کیبورد

یک کامپیوتر معمولی دارای مونیتور، CPU، کیبورد و اسپیکر است. اما تکنولوژی کیبوردی را ساخته که حاوی CPU و اسپیکر نیز هست و دیگر نیازی به کیس یا اسپیکرهای حجیم نیست.



...
ادامه مطلب ...

اسامی مدیران برتر زیر ۴۰ سال جهان / مدیران گوگل و فیس بوک در می

پیش فرض اسامی مدیران برتر زیر ۴۰ سال جهان / مدیران گوگل و فیس بوک در میان برترینها

اسامی مدیران برتر زیر ۴۰ سال جهان / مدیران گوگل و فیس بوک در میان برترینها


 

لیست سالانه نشریه فورچون از ۴۰ مدیر و بنیانگذار زیر ۴۰ سال پر درآمد و برتر جهان در زمینه تجارت و تکنولوژی در انحصار مدیران مشهور شرکتهای فیس بوک، گوگل، توئیتر و دیگر شرکتهای مشهور تکنولوژی درآمده است.

....
ادامه مطلب ...

انواع USB

انواع USB

حافظه های الکترونیکی در انواع گوناگون و برای مصارف مختلف ساخته شده اند . حافظه های فلش به دلیل سرعت بالایشان در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده فوق العاده آسان بسیار پر فروش و پر طرف دار شده اند .

تا جایی که در رقابت امروز شکل و شمایل ظاهریشان علاوه بر سرعت send و Recieve در آنها اهمیت پیدا کرده است.


در اینجا قصد داریم تعدادی از فلش مموری های ابتکاری را به شما نشان دهیم 
 

....

ادامه مطلب ...

ماشین لباس‌شویی بزرگ‌ترین دشمن USB

پیش فرض ماشین لباس‌شویی بزرگ‌ترین دشمن usb

همیشه آمارها برای من جالب توجه بودند ولی بعضی از آنها جالب‌تر از بقیه، مثل این یکی!


سال گذشته یعنی در سال 2009، USB 4500 در داخل جیب و یا جایی در داخل لباس افراد وارد ماشین‌های لباس‌شویی شده و از بین رفته‌اند.
به نظر خنده‌دار می‌آید ولی ظاهرا خطرناک‌ترین دشمنان فلش‌ها ماشین‌های لباس‌شویی هستند. این موضوع بدون شک میزان بی‌دقتی افراد را نشان می‌دهد، به طوری که بر طبق گفتة کمپانی امنیت اطلاعات «Data Security Company» کارمندان حواس‌پرت با لباس‌های کثیف در حدود 000/813 دلار، چیزی حدود یک میلیارد تومان ضرر اقتصادی زده‌اند. البته این آمار خیلی هم بد نیست چون این تعداد نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است یعنی میزان فلش‌ها، USBها و mp3هایی که وارد ماشین‌های لباس‌شویی می‌شدند در سال 2008 حدود 000/9 عدد بوده است.
سال گذشته یعنی در سال 2009، USB 4500 در داخل جیب و یا جایی در داخل لباس افراد وارد ماشین‌های لباس‌شویی شده و از بین رفته‌اند


لازم به ذکر است این میزان ضرر اقتصادی وارده به علت قیمت USBها نبوده زیرا همان‌طور که می‌دانید قیمت فلش و USBها هر روز در حال کاهش است بلکه به علت اطلاعات ذخیره شده در آنها بوده است که در اثر شستشو با مواد شوینده لباس‌شویی از بین رفته است.
البته چنان‌چه می‌دانید در دنیای امروز تمامی تجهیزات رو به کوچک شدن می‌روند به طوری که هاردهای دیروز به فلش‌های امروز تبدیل شده‌اند. در گذشته USBهای امروز یک هارد محسوب می‌شدند در حالی که شما یک فلش کوچک 64 GB می‌توانید داشته باشید و این وحشتناک است. چون ممکنه این اشتباهات ضررهای بزرگ‌تر و جبران‌ناپذیرتری را سبب گردد.
به هر حال از آنجا که خیلی نمی‌توانیم به حواس‌جمع بودن خودمان اطمینان داشته باشیم سازندگان USBها سعی دارند فلش‌ها را ضدآب کنند تا با بی‌دقتی افراد اطلاعات از ماشین‌های لباس‌شویی سالم خارج شوند.


داستان کوتاه از ویندوز فون های جدید

 داستان کوتاه از ویندوز فون های جدید

 

ساعتی پیش مایکروسافت نخستین گوشی های ویندوز فون 7 را معرفی کرد. هر کدام از این گوشی ها برای اپراتورهای خاصی ارایه شده اند و برخی هم قابل استفاده روی همه اپراتورها هستند. البته توجه داشته باشید که بسیاری از این گوشی ها بعد از آنلاک شدن در تمام اپراتورها قابل استفاده اند. بنابراین احتمالا می توانید منتظر آنها در بازار ایران هم باشید. اینجا کمی بیشتر با نخستین تلفن های هوشمند Windows Phone 7 آشنا می شوید. ‏

 

‏HTC 7 Mozart ‏

این گوشی 3‪.‬7 اینچی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش Xenon است. صدای دالبی موبایل و SRS Wow HD برای صدای سوراند مجازی دارد.  
 
....

ادامه مطلب ...

سونی تلویزیون گوگل را معرفی کرد

سونی تلویزیون گوگل را معرفی کرد

sonynsx-24gt1remotelgtophd.jpg

حدود پنج ماه پیش گوگل از ساخت تلویزیون اش با همکاری سونی خبر داد و قرار بود نخستین تلویزیون اینترنتی دنیا در پاییز توسط سونی ارایه شود. سرانجام شب گذشته شرکت سونی تلویزیون اینترنتی گوگل را رسما در نیویورک معرفی کرد. تا از هفته آینده بتوانید تلویزیون، اینترنت و اندروید را یکجا داشته باشید. ‏ 
‏ 
.... ‏ 
‏ 

ادامه مطلب ...

آینه جادویی

 

   آینه جادویی

cybertecture-mirror-narenji-ir.jpg

شاید تا یه حال آینه هایی را دیده باشید که زمان یا دمای محیط را نمایش می دهند. پشت بخشی از این آینه ها یک نمایشگر ساده است که ساعت را نمایش می دهد یا دمای محیط را مشخص می کند. اما حالا با این آینه جادویی چطورید؟ اینجا یک آینه دارید که همزمان یک نمایشگر و کامپیوتر هوشمند هم هست.

 

این آینه که با نام Cybertecture معرفی شده طرحی فوق العاده است که قابلیت اتصال به وای فای دارد. و اطلاعاتی متناسب با خواسته افراد نمایش می دهد. البته نمونه ای از آن فقط در هنگ کنگ پیش فروش شده و قرار است تا دسامبر امسال عرضه شود. همچنین قرار شده تا نیمه سال ۲۰۱۱ عرضه کلی اش شروع شود.

 

این آینه در ابعاد ۵۰×۵۰۰×۸۰۰ میلی متر با شیشه ضد گرد و غبار و به همراه دو اسپیکر با قدرت خروجی ۱۰ وات ساخته شده است. همچنین احتمالا قابلیت اجرای آندروید را دارد و قادر به دریافت و نمایش اطلاعاتی همچون ایمیل های دریافتی، وضعیت هوا، تقویم و اجرای نرم افزارها نیز می باشد. ضمن اینکه به نرم افزاری برای کنترل وزن نیز مجهز است.

 

سازندگان این آینه ادعا کرده اند که قادر به فروش دو میلیون عدد از این آینه ها در سه سال اول عرضه محصولشان هستند. در حال حاضر Cybertecture با قیمت بسیار گران ۷۷۳۳ دلار در هنگ کنگ پیش فروش می شود. اما می توانید امیدوار باشید تا چند سال دیگر از این آینه ها در دستشویی خانه داشته باشید . 

توصیه می شود ویدئوی این آینه را اینجا مشاهده نمایید.

 

انگجت

ادامه مطلب ...

آیا سیستم عامل اپل معرفی می شود؟؟؟؟

 

آیا سیستم عامل اپل معرفی می شود؟؟؟؟

backtomaaccc.jpg

شرکت اپل اعلام کرده پنج روز دیگر یعنی چهارشنبه ۲۰ اکتبر یک مراسم جدید خواهد داشت که نامش را Back to the Mac گذاشته است. ‏ 
‏ 
...

ادامه مطلب ...

راهکار امنیتی جدید فیس‌بوک: ارائه پسوردهای یکبار مصرف

پیش فرض راهکار امنیتی جدید فیس‌بوک: ارائه پسوردهای یکبار مصرف

ایتنا - فیس‌بوک برای افزایش امنیت کاربران خود، چندین راهکار جدید ارائه نموده است.






یکی از این راهکارهای جدید، امکان درخواست پسوردهای یکبار مصرف از سوی کاربران است.
این رمز عبورها عمدتا از سوی کاربران در شرایط خاص و در کامپیوترهایی که متعلق به خودشان نیست فقط برای یکبار ورود به فیس‌بوک اعتبار خواهند داشت.

به گزارش ایتنا زمانی که کاربر فیس‌بوک بدلیل عدم دسترسی به کامپیوتر شخصی خود، قصد ورود به سایت بدون تایپ کردن رمز عبور اصلی خود را دارد، می‌تواند با ارسال درخواستی از طریق موبایل به سایت، یک پسورد موقت را در پاسخ دریافت نماید و بدینوسیله وارد سایت گردد.

این درخواست با ارسال پیام «otp» از طریق موبایل و به یک شماره خاص انجام می‌گیرد.
گفتنی است که شماره تلفن همراه کاربر باید قبلا توسط وی و در فیس‌بوک به عنوان شماره رسمی وی مورد تایید قرار گرفته باشد.

سایت فیس‌بوک بلافاصله پاسخی حاوی رمز موقت کاربر بر روی تلفن همراه وی ارسال می‌نماید.
این رمز موقت بیست دقیقه اعتبار خواهد داشت.

این امکان امنیتی که به تازگی از سوی این سایت اعلام شده، به زودی در دسترس کاربران سایت خواهد بود.

محکومیت یک برنامه نویس به 10 سال زندان

محکومیت یک برنامه نویس به 10 سال زندان


یک برنامه نویس هندی که قصد نابودی اطلاعات بر روی بیش از 5 هزار سرور یک موسسه مالی را در آمریکا داشت، به بیش از 10 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنامه شرکت مهندسی شبکه‌گستر، این برنامه‌نویس که برای موسسه Fannie Mae (فعال در زمینه رهن و وام مسکن) کار می‌کرد، پس از اخراج از این موسسه، تصمیم به گرفتن انتقام می‌گیرد.

وی یک برنامه مخرب را در کنار دیگر برنامه‌های عادی که هر روز بر روی بیش 5000 سرور این موسسه اجرا می‌شوند، قرار داده بود تا در یک تاریخ مشخص اقدام به پاک کردن و حذف کلیه اطلاعات سازمانی و مشتریان موسسه از روی این سرورها کند.

خوشبختانه پس از ترک این برنامه نویس، به فاصله چند روز، دیگر کارشناسان شاغل در این موسسه، موفق به کشف این برنامه مخرب شدند. با اطلاعات به دست آمده از کامپیوتر این فرد، مقامات قضایی به راحتی موفق شدند مجرمیت وی را به هیئت منصفه دادگاه ثابت کنند.

هیئت منصفه نیز جرم وی را تأیید و وی را محکوم کرد تا مدت محکومیت وی را که می‌تواند تا حداکثر 10 سال حبس باشد، قاضی دادگاه تعیین کند

THQ و رونمایی یک بازی بزرگ در October 19

Ok THQ و رونمایی یک بازی بزرگ در October 19


امروز جناب آقای Danny Bilson رئیس کمپانی بزرگ THQ اعلام کردن که این شرکت قصد دارد که بازی بزرگی را در تاریخ October 19 ( سه‌شنبه 27 مهر ) رونمایی کند !

ایشون طی گفتگو با سایت VG247 افزودند که این بازی بزرگ را شرکت هایی همچون Double Fine ، Valhalla Games Studios و Hollywood طراحی خواهند کرد . علاوه بر آن آقای Nathan Grayson در بخش دوم مصاحبه خود اعلام کردند که : ما میخواهیم همراه با بازی ساز های بزرگ تیکه ی دیگری از استعداد را در عرض این دو هفته معرفی و رو نمایی کنیم . "
" 19 اکتبر ( سه‌شنبه 27 مهر ) ، روز معرفی بازی بزرگی خواهد بود . "

چندی پیش ، در طی نمایشگاه E3 ، این کمپانی اعلام کرد که قصد دارد برای سال 2012 بازی Devil’s Third را برای دو کنسول PS3 و XBOX 360 عرضه کند که به دست آقای Tomonobu Itagak خالق سری Ninja Gaiden ساخته خواهد شد .

منبع

حریم خصوصی پنگوئنها شکسته شد

حریم خصوصی پنگوئنها شکسته شد
پنگوئنها هم از این پس دیگر باید به حریم شخصی خود توجه بیشتری داشته باشند، زیرا گوگل حریم آنها را نیز مورد تاخت و تاز قرار داده و برنامه "گوگل استریت" خود را به قطب جنوب کشانده است.

ادامه مطلب ...

رایانه ها ، راننده های قرن بیست و یکم

رایانه ها ، راننده های قرن بیست و یکم 

در دنیای امروز که عصر ارتباطات جهانی را هم پشت سر گذاشته و دنیا را همچون دهکده ای کوچک مینگریم ,همه و همه مرهون ابزاریست که روز به روز به محدوده قلمرو خود افزوده تا جایی که به زودی شاهد رانندگی رایانه ها در سطح شهر خواهیم بود.

پژوهشگران دو دانشگاه نیویورک و Yale  موفق به ساخت ابر رایانه ای شدند که با شبیه سازی هوش انسانی قادر به هدایت بهتر و سریعتر خودرو می باشد.
...

ادامه مطلب ...

apple-peel آیپاد را به آیفون تبدیل میکند

apple-peel آیپاد را به آیفون تبدیل میکند 

چیزی که بالا می بینید یک قاب معمولی نیست، بلکه روی آیپاد قرار میگیره و یه سیم کارت توی اون میخوره و آیپاد به آیفون تبدیل میشه البته اینکه بگیم آیفون خیلی درست نیست به موبایل تبدیل میشه. قیمت این جلد چینی بین ۵۰ تا ۶۰ دلار است ....

ادامه مطلب ...

بازگشت GeoHot

بازگشت GeoHot

ورج هاتز یا geohot را به خاطر دارید؟ همان پسرکی که در ۱۵ سالگی برنامه ی بلک رین را برای جیل برک آیفون ارائه کرد و چندی پیش هم از دنیای هک و جیل بریک خداحافظی کرد؟ برای همه ی آیفون دار ها خبر خوشی داریم و اون خبر اینه که geohot به عرصه برگشته و نه دست خالی بلکه با برنامه ای برای جیلبریک همه محصولات اپل با ورژن ۴٫۱!

limetime

...!

ادامه مطلب ...

سایت خبری تابناک: پیدا و پنهان بازی ضد شیعی "فدائیان مذهبی"

Cool سایت خبری تابناک: پیدا و پنهان بازی ضد شیعی "فدائیان مذهبی"

اولین قسمت از مجموعه بازی‌های فرقه‌ی‌اساسین شهرتی جهانی برای خود دست و پا کرده‌ است. متحول کردن بازی‌های دنیای باز، قصه‌ی بسیار قوی، فیزیک و گرافیک عالی و... باعث شده این بازی به یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای مبدل شود. می‌توان گفت شهرت این بازی به خاطر هرچه که بوده به خاطر توهین‌های مذهبی و ضدیت با مذاهب و قومیت‌هایی خاص نبوده‌است. تا بحال هیچ بحث جدی‌ای که این مساله را در این بازی بررسی کند در دنیا روی نداده‌است. تا ‌بحال هیچ گروه مذهبی‌ای نیز به صورت رسمی به محتوای این بازی اعتراضی نکرده‌است. اما از آن‌جا که ظاهرا بعضی افراد به دلایل نامشخص می‌خواهند کل صعنت بازی‌های رایانه‌ای در ایران را زیر سوال ببرند به سراغ بازی‌های بزرگ مانند این بازی رفته و آن‌را یک بازی "ضدشیعی" قلمداد کرده‌اند.

....
ادامه مطلب ...