اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

پلیسی در لباس مجرمان

پلیسی در لباس مجرمان

اولین عنوان سری True Crime به نام True Crime: Streets of LA در نوامبر ۲۰۰۳ برای کنسول های نسل قبل منتشر شد و دو سال بعد، در نوامبر ۲۰۰۵ نسخه ی دوم این سری با عنوان True Crime: New York City به بازار آمد که هر دوی آن ها از بازی های خوب زمان خود بودند.حال بعد از گذشت ۵ سال از آخرین عنوان این سری،  
...
پلیسی در لباس مجرمان

اولین عنوان سری True Crime به نام True Crime: Streets of LA در نوامبر ۲۰۰۳ برای کنسول های نسل قبل منتشر شد و دو سال بعد، در نوامبر ۲۰۰۵ نسخه ی دوم این سری با عنوان True Crime: New York City به بازار آمد که هر دوی آن ها از بازی های خوب زمان خود بودند.حال بعد از گذشت ۵ سال از آخرین عنوان این سری، اکتیویژن با مشاهده سود های کلانی که دیگر شرکت ها از بازی های "دنیای باز" به جیب می زنند،به فکر بیرون آوردن حق نشر این عنوان از درون تاقچه اش و پاک کردن گرد و غبارهای روی آن افتاده است! برخلاف نسخه های پیشین که توسط استودیوی Luxoflux ساخته شد، ساخت شماره ی سوم این سری بر عهده ی استودیوی United Front Games است.همان طور که از عنوان های سری True Crime می شود محل وقوع داستان بازی را فهمید، ماجراهای این شماره در شهر هنگ گنگ اتفاق می افتد تا شما را با تجربه ای متفاوت از رانندگی پشت فرمان و گشت و گذار در خیابان های خیس هنگ کنگ آشنا کند!
همانند دو شماره ی قبلی این سری شما نقش یک مامور مخفی پلیس را ایفا می کنید. اما این بار کنترل شخصی به نام "وی شن" (Wei Shen) به عهده دارید، کسی که متولد هنگ کنگ است، در کالیفرنای آمریکا بزرگ شده و حالا برای نفوذ در یکی از خطرناک ترین باندهای خلافکار(که در چین به Traid معروف اند) به زادگاه خود، هنگ گنگ فرستاده شده است. داستان بازی از طریق دموها و دیالوگ هایی که تعدادشان هم کم نیست روایت می شود. ضمن این که در بعضی مواقع شما باید با وجدان تان به عنوان یک پلیس کلنجار بروید،این که شما یک پلیس هستید و نباید افراد بی گناه را بکشید، و در بعضی مواقع باید به جای "وی" تصمیم بگیرید که تا چه حد می خواهید خود را آلوده به گناه و نزدیک به زندگی خلافکارانه کنید و یا تا چه حد می خواهید به شخصیت تان به عنوان یک پلیس به اصل اجرای عدالت و جزای مجرمان وفادار باشید! و این جا دقیقا زمانی است که بازی شما را به انتخاب کردن و تصمیم گیری وا می دارد و بدین ترتیب انتخاب های شما در دنباله ی روند داستان تاثیرگزار است.

سازندگان با حفظ هسته ی اصلی این سری، دست به تغییرات زیادی در گیم پلی بازی زده اند. تا جایی که می توان آن را یک بازی جدید و یک "ریبوت" از این سری دانست. سیستم مبارزات یکی از بخش هایی است که بیشتر از دیگر قسمت های بازی مورد تحول قرار گرفته، به طوری که که استفاده از اسلحه در این نسخه بیشتر جنبه ی افزایش قدرت در مبارزه ها را دارد تا وسیله ای ضروری برای درگیری ها؛ مبارزات تن به تن (که بیشتر از حرکات رزمی شرقی به خصوص کنگ فو تشکیل شده اند) و "ضد حمله" (Counter Attack) هسته ی اصلی گیم پلی بازی به شمار می رود. با استفاده از این حرکات می توانید کار های جالبی انجام دهید مثلا زمانی که دشمنان خود را به اندازه مشخصی گوشمالی(!) دادید می توانید به روش های انتخابی، آن ها را از بین ببرید،به عنوان مثال می توانید او را با سر به سمت نمایشگر تلویزیون هدایت کنید (!)، درون سطل های بازیافت بیاندازید،از شیشه به بیرون پرتاب اش کنید، یا صورت او را درون پره های دستگاه تهویه هوا فرو کنید و... ،همچنین با انجام دادن مراحل فرعی و امتیازی می توانید حرکات جدیدی را بیاموزد. علاوه بر مبارزات تن به تن، در بازی شاهد صحنه های تعقیب و گریز پیاده ( که ما را به یاد فیلم های نظیرSeven,Blade Runner و Point Break می اندازد) خواهیم بود که تمامی این از در و دیوار بالا رفتن ها (!) طبق حرکات ورزش پارکور طراحی شده اند. این طور که سازندگان ادعا می کنند،شاهد سیستم عمیق و گسترده ای از مبارزات در این بازی خواهیم بود. تنها وسایل حمل و نقل درون بازی اتومبیل و موتور می باشد که با ظرافت خاصی روی آن ها کار شده و ظاهر خوبی برخوردارند. همچنین شما قادر خواهید بود هنگام رانندگی به لطف آهسته شدن تصویر به اطراف شلیک کنید و دشمنان تان را از بین ببرید.همین طور می توانید یکی از دشمنان تان را به عنوان کروگان بگیرید و تا از تیررس دیگران در امان باشید، به علاوه قابلیت حمل دشمنان در صندوق عقب ماشین (قابل توجه سازندگان مافیا۲!) نیز در بازی وجود دارد.
در True Crime: Hong Kong شاهد یک سیستم انحصاری و جدید خواهیم بود؛ طبق تحقیقات تیم سازنده در کشورهای آسیایی ظاهر افراد از اهمیت بسیار بالایی در نوع رفتار و میزان اعتبار آن شخص در بین دیگران برخوردار است. طبق گفته ها، سیستم جدید که"چهره"(Face System) برای اولین بار در این سری به کار گرفته می شود."چهره" که تا اندازه ای به "سیستم اعتبار" در بازی Saints Row 2 شبیه است،بسته به لباسی که می پوشید،اتومبیلی که می رانید و ... متغیر است. اگر میزان اعتبار شما بالا باشد، دیگران به شما احترام خاصی می گذارند و با استفاده از این اعتبار می توانید در حین انجام مراحل به وسیله ی حرف زدن و سوال پرسیدن از شهروندان عادی اطلاعاتی راجع به هدف تان به دست آورید.اما در مقابل، اگر دارای اعتبار کمی در میان مردم باشید باشید، دیگران شما را به چشم یک جانی و خلافکار می بینند، از شما دوری می کنند و کسی مایل به حرف زدن و راهنمایی کردن شما نخواهد بود، همچنین برای گرفتن هر ماموریت اعتبار مشخصی لازم است و اگر شما اعتبار پایینی داشته باشید نمی توانید از دیگران ماموریتی دریافت کنید و باید در زمانی که اعتبار کافی برای انجام آن به دست آوردید برگردید.به طور کلی ۱۰ ماموریت اصلی برای "وی شن" و تعداد زیادی ماموریت های فرعی و امتیازی در بازی وجود دارد که بازی کننده به محض خستگی از ماموریت های طولانی بخش داستانی می تواند با انجام دادن آن ها خودش را سرگرم کند و در نهایت ۱۲ الی ۱۵ساعت زمان برای اتمام بازی در نظر گرفته شده است.همچنین سیستم تعویض شب و روز در بازی وجود دارد.
گرافیک بازی برای یک بازی "دنیای باز" در سطح خوبی قرار دارد. شهر هنگ کنگ بسیار واقعی طراحی شده اما نقشه ی واقعی هنگ کنگ نیست یعنی تمام ساختمان ها و محله های شهر مو به مو در بازی پیاده نشده اند، بلکه نقشه ی شهر متناسب با گیم پلی بازی طراحی شده است اما تمام مناطق اصلی و مهم شهر را در خود گنجانده است که برای طراحی آن ۳۰۰۰ عکس از مناطق مختلف شهر گرفته شده است.طراحی محیط بی نظیر است.خیابان های همیشه خیس، فانوس های کاغذی،چراغ های نئون؛ همه و همه حس واقعی بودن فضای شهر آسیایی هنگ کنگ را به شما القا می کنند. تاثیرپذیری و تخریب پذیری محیط هم در سطح بالایی قرار دارد و بازی کننده هنگام بازی کردن حس جدا بودن از محیط پیدا نمی کند.
از تریلر های منتشر شده می شود فهمید که شاهد صداگزاری خوبی هستیم و همچنین از هنرپیشه های بزرگی برای ایفای نقش در بازی ستفاده شده است که یکی از معروف ترین آن ها Tom Wilkinson که در فیلم و بازی "آغاز بتمن" بازیگر و صداپیشه بوده است، می باشد.

True Crime: Hong Kong می تواند یکی از بهترین بازی های "دنیای باز"ی باشد که تا به حال دیده ایم باشد.با وجود غول های این سبک یعنی RDR و سری GTA که با ظهورشان بازار عناوین "دنیای باز" را قبضه کردند دیگر کمتر استودیوی به غیر از خود راک استار ریسک ساختن عنوانی در این سبک پرطرفدار را می پذیرد، این اولین باری است که استودیویی به غیر از Luxoflux مسئولیت ساخت عنوانی از سری True Crime را بر عهده می گیرد.عنوانی که در صورت موفق نبودنش ممکن است باعث بی اعتبار شدن استودیوی کم تجربه United Front Games که با آخرین عنوان اش یعنی Modnation Racers، اندک شهرتی دست و پا کرده بود بشود. سازندگان سعی دارند به وسیله زنده کردن یاد فیلم هایی معروف هنگ کنگی نظیر Infernal Affairs (محصول سال ۲۰۰۲) نظر علاقه مندان فیلم های کلاسیک هنگ کنگی را جلب کنند. تعدادی از کارمندانی که روی عنوان شرکت های EA،Rockstar,Radical Entertaiment کار می کرده اند در میان تیم سازنده به چشم می خورد. قرار بود True Crime: Hong Kong در اول نوامبر امسال یعنی دهم آبان برای PS3,Xbox 360 و PC منتشر شود، اما به دلیلی که سازندگان آن را " صرف زمان بیشتری برای ساخت بازی" می نامند، انتشار این بازی به تاریخ نامعلومی در نیمه ی دوم ۲۰۱۱ موکول شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد