اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

وب سایت ها در اوج

وب سایت ها در اوج

تعداد وب سایت های موجود در دنیای وب امروزه به طور چشمگیری افزایش یافته است. تعداد وب سایت ها از 133 عدد در ژوئن 1993 به 2500 عدد در ژوئن 1994 و 28 میلیون در ژانویه 2001 افزایش یافته و این روند پس از سال 2001 با سرعت غیرقابل تصوری ادامه دارد. طبق آخرین آمارها اکنون ده ها میلیارد وب سایت روی بیش از صد میلیون وب سرور در دسترس علاقه مندان به اینترنت و وب قرار گرفته است. طبق آمار ...
وب سایت ها در اوج

تعداد وب سایت های موجود در دنیای وب امروزه به طور چشمگیری افزایش یافته است. تعداد وب سایت ها از 133 عدد در ژوئن 1993 به 2500 عدد در ژوئن 1994 و 28 میلیون در ژانویه 2001 افزایش یافته و این روند پس از سال 2001 با سرعت غیرقابل تصوری ادامه دارد. طبق آخرین آمارها اکنون ده ها میلیارد وب سایت روی بیش از صد میلیون وب سرور در دسترس علاقه مندان به اینترنت و وب قرار گرفته است. طبق آمار ارائه شده توسط برترین موتورهای جست وجو حدود 20 میلیارد وب سایت توسط یاهو و حدود 24 میلیارد توسط گوگل فهرست شده و در لیست نتایج جست وجو قرار گرفته اند. اگرچه وجود این میزان اطلاعات در وب باعث افزایش دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیاز خواهد شد ولی وجود ده ها میلیارد وب سایت می تواند سردرگمی را نیز برای کاربران نه چندان حرفه یی به همراه داشته باشد. امروزه اکثر مجلات و روزنامه ها به معرفی سایت ها و وبلاگ های برتر علاقه نشان داده و ستون های ثابتی را نیز به این امر اختصاص داده اند. برگزاری جشنواره های مختلف توسط سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی که در آنها سایت ها مورد قضاوت قرار گرفته و به فراخور حال عناوینی را نیز تصاحب می کنند به جزء لاینفک دنیای کامپیوتر تبدیل شده اند.
برترین سایت های دنیا
. http://iranictnews.ir/goto/?url=http%3A%2F%2Fwww.worldbestwebsites.com" target="_blank">http://www.worldbestwebsites.com
سایت worldbestwebsites از معدود سایت هایی است که صرفا به این امر اختصاص یافته است. در این پایگاه سایر وب سایت ها از نظر طراحی، برنامه نویسی و ساختار توسط تیم کارشناسی در یک دوره 12 هفته یی تحت بررسی قرار گرفته و در 16 گروه مختلف فهرست شده اند. برخی از این گروه ها عبارتند از؛ سایت های خبری، ورزشی، سرگرمی، فیلم، علمی، موسیقی، هنری، تجارت الکترونیک و... در هر یک از این گروه ها ده ها سایت معرفی و بیننده به بازدید از آنها دعوت شده است. اگرچه انتخاب یک سایت از بین میلیاردها سایت به عنوان سایت برتر انصافا کاری سخت است ولی مراجعه به سایت های انتخاب شده توسط این پایگاه نمایانگر آن است که داوران دقت زیادی را مبذول داشته و نکات مختلفی را مدنظر قرار داده اند. اگر پس از مراجعه به این پایگاه و کلیک روی سایت های برتر با پیغام نه چندان ناآشنای محدودیت دسترسی (*****ینگ) برخورد کردید با حفظ آرامش خود، سایر انتخاب های این پایگاه را آزمایش کنید.
حمایت از وب سایت ها
. http://iranictnews.ir/goto/?url=http%3A%2F%2Fwww.webna.ir" target="_blank">http://www.webna.ir
در دنیای گسترده اینترنت اکثریت قریب به اتفاق سایت ها و وبلاگ ها با محوریت و موضوعیت مشخصی متولد شده و به حیات خود ادامه می دهند. سایت ها و وبلاگ های خبری و سایت های مربوط به خبرگزاری ها نیز محوریت وجودی خود را به انعکاس اخبار اختصاص داده و بینندگان خود را در جریان آخرین رویدادهای داخلی و خارجی قرار می دهند. انتشار آزادانه اخبار و اطلاعات از ویژگی هایی است که تکنولوژی وب در اختیار افراد علاقه مند قرار داده است. با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توان بدون درگیر شدن با مشکلات مطبوعات کاغذی و سنتی به گسترش اخبار و اطلاع رسانی به جویندگان خبر پرداخت. اگرچه اینترنت کمک شایانی به جریان آزاد اطلاع رسانی و انعکاس مطالب پیرامون حوزه های مختلف زندگی بشری کرده است ولی متاسفانه تاکنون انعکاس اخبار مربوط به سایت ها و وبلاگ ها مورد بی لطفی قرار گرفته است. با وجودی که در میان خبرهای منعکس شده گهگاه نیز سطوری به اخبار خود سایت های موجود در دنیای وب اختصاص یافته است ولی این میزان قطعا نمی تواند پاسخگوی اتفاقات رخ داده در این گستره وسیع باشد. پایگاه خبری وب سایت های ایران (وبنا) با هدف خبررسانی در زمینه فعالیت سایت های ایرانی فعالیت خود را از تیرماه 1385 آغاز کرد. این پایگاه که در ابتدا با نام «خبرگزاری وب سایت های ایران» پا به عرصه اطلاع رسانی گذارد، در زمانی کوتاه به دلیل اختلاف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامگذاری مجبور به حذف عنوان خبرگزاری از نام خود شد. این پایگاه با شعار «حمایت از وبنا، حمایت از وب سایت های ایرانی» در زمانی برای حمایت و پوشش خبری سایت های اینترنتی فارسی زبان وارد عرصه خبری فناوری اطلاعات در ایران شد که تمامی پایگاه های خبری به بررسی اخبار مربوط به حوزه سخت افزار، تلفن همراه و شرکت های خارجی مشغول بودند. سایت وبنا تاکنون به طور متوسط با انتشار سه خبر در روز، اطلاع رسانی در زمینه فعالیت ها، امکانات جدید و مشکلات فنی به همراه مصاحبه با مدیران سایت های ایرانی را به عنوان اهداف اصلی این مجموعه مد نظر قرار داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد