اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

احتمال انتشار سیستم عامل کروم تا یک ماه آینده

پیش فرض احتمال انتشار سیستم عامل کروم تا یک ماه آینده

آماده‌سازی سیستم عامل کروم گوگل برای عرضه در تعطیلات سال نو هم‌چنان در حال پیشرفت بوده و ممکن است در عرض یک ماه آینده منتشر شود.
به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وبلاگ فن‌آوری تک کرانچ با درنظر گرفتن گزارش ایرادها در سایت کد گوگل، دریافته که طراحان سیستم عامل کروم اخیرا به مرحله Release Candidate رسیده‌اند که آخرین نسخه آزمایشی قبل از ارائه برنامه اصلی است.
این سیستم عامل اکنون در نسخه 0.9.78.1 است و احتمالا در زمان انتشار به نسخه 1.0 می‌رسد؛ مساله دیگر مطرح شده مربوط به زمان انتشار کروم است که به گفته یکی از کارمندان گوگل، قرار است پس از 11 ماه نوامبر منتشر شود، به‌عبارت دیگر احتمالا نخستین محصول سیستم عامل کروم در 11 ماه نوامبر عرضه می‌شود.
گوگل پیش از این تایید کرده بود که سیستم عامل کرم در سال 2010 منتشر می‌شود. این شرکت در ماه ژوئن 2009 این پلت‌فرم را معرفی و مفهوم آن را در ماه نوامبر همان سال نمایش داده بود.
پلت‌فرم کروم در واقع سیستم عاملی است که در یک مرورگر وب کار کرده و نیازی به نصب برنامه و ذخیره‌سازی داخلی ندارد و در وهله نخست برای نت بوک‌ها در نظر گرفته شده اما می‌تواند با لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی و شاید رایانه‌های لوحی نیز کار کند.
کروم در دنیایی که 90 درصد از رایانه‌ها با ویندوز مایکروسافت کار می‌کنند، تغییری اساسی به شمار می‌رود زیرا با وجود خدمات بیش‌تری که به‌صورت ابری عرضه می‌شوند و مصرف‌کنندگانی که از نت بوک‌های سبک و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند، شرایط برای عرضه چنین پلت‌فرمی فرا رسیده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد