اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

رایانه ها ، راننده های قرن بیست و یکم

رایانه ها ، راننده های قرن بیست و یکم 

در دنیای امروز که عصر ارتباطات جهانی را هم پشت سر گذاشته و دنیا را همچون دهکده ای کوچک مینگریم ,همه و همه مرهون ابزاریست که روز به روز به محدوده قلمرو خود افزوده تا جایی که به زودی شاهد رانندگی رایانه ها در سطح شهر خواهیم بود.

پژوهشگران دو دانشگاه نیویورک و Yale  موفق به ساخت ابر رایانه ای شدند که با شبیه سازی هوش انسانی قادر به هدایت بهتر و سریعتر خودرو می باشد.
...

رایانه ها ، راننده های قرن بیست و یکم 

 

در دنیای امروز که عصر ارتباطات جهانی را هم پشت سر گذاشته و دنیا را همچون دهکده ای کوچک مینگریم ,همه و همه مرهون ابزاریست که روز به روز به محدوده قلمرو خود افزوده تا جایی که به زودی شاهد رانندگی رایانه ها در سطح شهر خواهیم بود.

پژوهشگران دو دانشگاه نیویورک و Yale  موفق به ساخت ابر رایانه ای شدند که با شبیه سازی هوش انسانی قادر به هدایت بهتر و سریعتر خودرو می باشد.
نام این ابر رایانهNeuFlow  بوده و قادر به پردازش یک میلیارد محاسبه در هر ثانیه است و تنها با توان مصرفی کمتر از یک تلفن همراه می تواند نوید بخش گامی نوین در صنعت خودروسازی و البته خودروهای هوشمند باشد و اگر در مورد اندازه و مقیاس این ابر رایانه سوال کنید به شما پاسخ خواهیم داد کهNeuFlow  تنها بر روی یک تراشه مجتمع شده که به راحتی می توانید آن را در کیف جیبی خود قرار داده و در خیابان قدم بزنید و در ترافیک شهر شاهد خودروهای بدون راننده ای باشید که از قوانین و مقررات ترافیکی تبعیت نموده، اجسام مختلف همانند ساختمان ها ، درخت ها و سایر اجزا را از یکدیگر تشخیص داده و همچنین عکس العمل مناسب را به رانندگان دیگر در جاده نشان دهد.
شروع این پروژه با ارائه طرحی پیشرفته از سوی فردی به نامCulurcielloEugenio  از دانشکده فنی و مهندس Yale شکل گرفت که چهارچوبی مبنی بر الگو گیری و شبیه سازی از سیستم دریافت تصاویرمیحط پیرامون انسان توسط چشم و تشخیص و پردازش آن توسط مغز ارائه کرد وYann LeCun  از دانشگاه نیویورک ، الگوریتم های پیچیده ای را با استفاده از دانش شبکه های عصبی جهت برنامه نویسی نرم افزاری NeuFlow طراحی کرد.
همچنینCulurciello  مدعی شد که یکی از نمونه های اولیه این سیستم قادر به عملکرد بهتر نسبت به پردازنده های گرافیکی موجود ، در زمینه تشخیص و تحلیل تصاویر می باشد که توانایی پردازشی ده ها تصاویر مگاپیکسلی در واحد زمان را به صورت Real Time دارا می باشد .
توسعه وسایل حمل ونقلی که به طور کامل توسط رایانه راهبری شوند به معنی یک دستاورد بزرگ و مهم در جهت فراهم آوردن آسایش و امنیت انسان می باشد ؛ از این رو تاکنون سیستم های مختلفی برای این امر طراحی شده اند و NeuFlow  یگانه سیستمی نمی باشد که تاکنون برای این منظور ارائه شده است و در این راستا میتوان از خودروهای شورولت با موتور های Tahoe  نام برد که تماماً از انرژی یک باطری قدرتمند برای سوخت خود استفاده کرده و در رقابت های خودروهای بدون سرنشین سال 2008  موسوم به DARPA Challenge  خوش درخشیدند.
این خودروها به تجهیزاتی همچون GPS، رادار، لیزر و سنسورهای LIDAR  مجهز شده بودند تا توسط آنها بتوان اشیاء موجود در جاده را تشخیص داده و به لطف 64  سنسوری که به خودرو متصل شده بود، سیستم قادر بود محدوده وسیعی را تحت پوشش درآورد و یک میلیون بیت داده در ثانیه را با فرکانس 10Hz جمع آوری کند . همچنین نرم افزار این سیستم بیش از 350000 خط کد را به خود اختصاص داده بود و می توانست همانند NeuFlow  کنونی دیدی سه بعدی از محیط اطراف را به دست آورد.

اما بر خلاف این سری از خودروهای مذکور NeuFlow ، در حال حاضر به طور کامل برای استفاده در خودرو آماده نشده و دو محقق این پروژه در حال تحقیق جهت ایجاد روشی برای استفاده ازNeuFlow  در سایر زمینه ها همچون دید ترکیبی 360 درجه برای سربازان در مبارزات و همچنین استفاده از آن برای کمک به بهبود مسیریابی روبات ها در مناطق خطرناک می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد