اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

فاینال فانتزی 13 منتشر شد

پیش فرض فاینال فانتزی 13 منتشر شد

تخیل محدود!

از یک بازی رایانه ای چه میخواهید؟ گرافیک بالا،داستان خوب و گیم پلی عمیق و درگیر کننده؟ اگر این طور است در انتخاب فاینال فانتزی 13 به عنوان یک سرگرمی طولانی مدت درنگ نکنید. این نقش آفرینی پرافتخار ژاپنی باز هم موفق شد یک عنوان درخشان باشد که ارزش سا لها صبر کردن را دارد.میدانیم که فاینال فانتزی 13 یک بازی خطی است وبازیها و مینی گیم های جانبی ندارد. این ایرادی است
 
پیش فرض فاینال فانتزی 13 منتشر شد

تخیل محدود!

از یک بازی رایانه ای چه میخواهید؟ گرافیک بالا،داستان خوب و گیم پلی عمیق و درگیر کننده؟ اگر این طور است در انتخاب فاینال فانتزی 13 به عنوان یک سرگرمی طولانی مدت درنگ نکنید. این نقش آفرینی پرافتخار ژاپنی باز هم موفق شد یک عنوان درخشان باشد که ارزش سا لها صبر کردن را دارد.میدانیم که فاینال فانتزی 13 یک بازی خطی است وبازیها و مینی گیم های جانبی ندارد. این ایرادی است
که همه به آن گرفته اند، اما این ایراد در برابر کیفیت تولید این محصول کاملا قابل صرف نظر کردن است.اگر اهل نقش آفرینی به خصوص از نوع ژاپنی اش باشید از این ایراد می توانید بگذرید.
مهم ترین نقطه قوت فاینال فانتزی 13 سیستم جدید مبارزه ها است. این سیستم مبارزه جدید اگر بهترین نباشد، جزو بهترین هاست. مبارزه ها بسیار سریع و پویا هستند و دیگر از روش نگهداشتن انگشت روی
دکمه اکشن و انتخاب دستور حمله خبری نیست. روند تغییرسیستم دستور دادن در مبارزه ها چند سالی است که در بازی های فاینال فانتزی دیده میشود و نحوه تکامل آن از فاینال فانتزی 12 وCrisis Core و دیسیدیا کاملا مشهود است.
مبارزه های جدید سریع و پیچیده هستند، در عین حال اگر نخواهید درگیر پارادایم درست کردن بشوید،می توانند خیلی ساده باشند.با اینکه ATB با مفهوم کلاسیک خودش بازگشته، اما حالا می شود به کمک یک خط جدید، چند دستور را پشت سر هم انتخاب کرد تا کاراکتر شما زنجیره ای از حرکات از پیش تعیین شده را اجرا کند. مهمترین خاصیت این ویژگی جدید این است که شما را تا حدودی از مدیریت خرد مبارزه ها و دستورهای جزئی حمله و دفاع دور کرده و به تراز دیگر از مدیریت مبارزه می برد. یعنی حالا شما باید به کلاس افراد و نحوه عملکرد آ نها در مبارزه بپردازید و در صورت لزوم با تغییر کلاسها که در بازی (Paradigm Shift) نامیده می شود نبرد را به نفع خود تمام کنید.
چیدن پارادایم های مختلف تهاجمی، دفاعی، جادویی و غیره یک سرگرمی جدی در فاینال فانتزی 13 است و وقت زیادی از شما می برد. اما هرچه در بیرون میدان نبرد بیشتر روی این کار وقت بگذارید در مبارزه ها
راحت ترهستید. مبارزه ها بر اساس عملکرد شما رتبه بندی می شوند و بر اساس این رتبه ها CP و اعتبار می گیرید. بنابراین همیشه این حس در شما وجود دارد که هر مبارزه را (هرچقدر پیش پا افتاده باشد) جدی
بگیرید و در آن خوب ظاهر شوید. سیستم ارتقای تراز تقریبا مشابه با فاینال فانتزی 10 است. کاراکترها روی خانه های یک جدول غول آسا پیش رفته و با اختصاص دادن امتیازهای CP به هر خانه، قدرت های مربوط به آن خانه را کسب می کنند.شش قهرمان در بازی وجود دارند که میشود به هرکدام یکی از شش کلاس (که در بازی Role ) را نسبت داد. از آن جایی که در مبارزه ها شما نمی توانید کنترل دو شخصیت دیگر را در دست داشته باشید، این کاراکترها بر اساس کلاسی که دارند رفتار می کنند. مثلا« Sentinel» ها بیشتر از همه در دست و پای دشمن می روند و «Medic » ها دور از مبارزه سعی در درمان کردن افراد گروه دارند. در هر لحظه می توان با تغییر پارادایم، کلاس کاراکترها را تغییر داد که این کار در مراحل بالا و در هنگام مبارزات سخت و طاقت فرسا با غول آخرها اجتناب ناپذیر است.
سیستم مبارزه ها و جمع آوری وسایل مختلف برای بهبود تجهیزات بسیار عالی است و به تنهایی می تواند علاقه مندان به نقش آفرینی را ساعت ها سرگرم کند.اما در کنار این گیم پلی عالی، جلوه های بصری فوق العاده ای هم قرار دارند که تا انتهای بازی هم تازه و مجذوب کننده اند. ظاهر شخصیت ها وانیمیشن آن ها زیبا و بی نظیر است. در هنگام ورود به مبارزه، دوربین با یک چرخش نرم به زاویه مخصوص روایت مبارزه وارد شده و گذار از محیط عالی مرحله به محیط نبردها بسیار نرم و نامحسوس است.
اگر به فضاها و دنیاهای تخیلی علاقه داشته باشید،در فاینال فانتزی 13 می توانید یکی از زیباترین دنیاهای تخیلی که در یک بازی رایانه ای وجود دارد را ببینید.دنیای کوکون از نظر جلوه های بصری دیدنی است و طراحان مفهوم این بازی برای خلق این دنیای معلق سنگ تمام گذاشته اند. در هنگام احضار Eidolon ها انیمیشن های باشکوهی پخش میشود و همه چیز مناسب یک روایت تخیلی حماسی در دنیای فاینال فانتزی است.
از نظر داستانی هم این بازی موفق است. البته شاید تا نیمه بازی سر در آوردن از نام ها و مکان ها دشوارتر از سیستم مبارزه باشد اما وقتی بالاخره تفاوت FalCie و lCie را متوجه شدید همه چیز قابل فهم تر می شود!
کاراکترهای اصلی این بازی برخلاف یکی دو شماره اخیر دوست داشتنی هستند و شخصیت هایی مانند Lightning، Sazh یا Fang تعامل جالبی با هم دارند. نویسنده های داستان تلاش زیادی کرده اند تا از کلیشه های داستان پردازی سبک نقش آفرینی دوری کنند و در این کار موفق بوده اند.فاینال فانتزی 13 یکی از بهترین بازی های سبک نقش آفرینی امسال است. شاید از لحاظ وسعت نقشه و گیم پلی به پای شماره های قبل نرسد، اما کیفیت تولید بالای آن و طراحی مراحل بی نظیرش ارزش این را دارد که یک بازی خطی را انجام بدهیم. چه بسا وسیع و غیرخطی کردن روند بازی به قیمت از دست دادن این همه جزئیات گرافیکی و مراحلی مانند جنگل کریستالی یا منوهای زیبا و پویای بازی تمام می شد. بی صبرانه در انتظار عرضه دو بازی دیگر فاینال فانتزی 13 تحت نام Fabula Nova Crystallis هستیم.






]
این تصویر کوچکتر شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید. سایز تصویر اصلی 1280x720و حجم فایل 250KB است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد