اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اصلاحیه نهایی مایکروسافت برای رفع آسیب پذیری بحرانی ویندوز منتشر

اصلاحیه نهایی مایکروسافت برای رفع آسیب پذیری بحرانی ویندوز منتشر شد

 
 خبرگزاری آریا- سرانجام پس از روزها تحقیق و بررسی، شرکت مایکروسافت از انتشار اصلاحیه نهایی برای رفع نقص بحرانی کشف شده در سیستم های عامل ویندوز خبر داد.
به گزارش سرویس علمی- آموزشی آریا، این در حالیست که ریسک امنیتی بالا و آسیب پذیری شدید این حفره امنیتی، این شرکت را مجبور به انتشار یک اصلاحیه موقت کرده بود که نصب آن به اختلالاتی در نمایه گرافیکی فایل ها و میان برها منجر می گردید. اما اکنون به گفته مسئولان مایکروسافت، کاربران و مدیران شبکه های سازمانی در سرتاسر جهان می توانند بدون مواجهه به هیچ مشکلی، این اصلاحیه نهایی را در رایانه های خود نصب کنند و از نفوذ های غیرمجاز، حملات هک و آلودگی های شدید ویروسی پیشگیری نمایند.

براساس اعلام شرکت امنیتی پاندا، آسیب پذیری جدید ویندوز، عامل اصلی انتشار ویروس مشهور Stuxnet و نیز گونه هایی از خانواده بزرگ کرم های Sality (Virut) محسوب می شود؛ با این فرض که خرابکاران اینترنتی در حال طرح ریزی حملات بسیار گسترده تر از طریق این حفره امنیتی خطرناک هستند.
در هفته های اخیر، ویروس رایانه ای  Stuxnet با استفاده از همین نقص نرم افزاری که میان برهای ویندوز را تحت تأثیر قرار می دهد، بسیاری از رایانه های سازمانی موجود در کشورهای مختلف جهان را آلوده کرد و در عین حال یکی از بزرگترین حملات هدف دار علیه مراکز سازمانی و صنعتی کشور ایران لقب گرفت.
به هر حال مایکروسافت با انتشار اصلاحیه MS10-046 به کلیه کاربران رایانه های خانگی و مدیران شبکه توصیه کرده که هر چه سریع تر این اصلاحیه را نصب کنند و رایانه خود را به یک ضد ویروس قدرتمند و بروز مجهز نمایند. شرکت امنیتی پاندا نیز به کلیه کاربرانی که در گذشته از اصلاحیه موقت مایکروسافت استفاده کرده اند توصیه کرده که قبل از نصب اصلاحیه نهایی، اصلاحیه موقت را غیر فعال کنند.
برای دریافت و نصب اصلاحیه نهایی ویندوز:  http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS10-046.mspx
برای غیرفعال کردن اصلاحیه موقت در رایانه های خانگی: http://www.mec-security.com/files/utilities/disableworkaround.zip
برای غیرفعال کردن اصلاحیه موقت در شبکه های سازمانی: http://www.mec-security.com/files/utilities/workarounddistributor.zip
در این بین بسیاری از کارشناسان امنیتی به دلیل عدم انتشار اصلاحیه برای سیستم های عامل Windows XP SP2  وWindows 2000  ، از مایکروسافت به شدت انتقاد کرده اند و این شرکت را به عدم توجه به تأمین امنیت میلیون ها کاربری متهم می کنند که هنوز در گوشه کنار جهان از این سیستم های عامل قدیمی استفاده می کنند. مایکروسافت علت بی توجهی خود به این سیستم های عامل را عدم پشتیبانی آن ها به علت قدیمی بودن بیش از اندازه آن ها عنوان کرده و به کاربران این برنامه ها توصیه نموده که رایانه های خود را به سیستم های عامل جدیدتر مانند ویندوز XP SP3، Vista و یا Windows 7 مجهز کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد