اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

تسلا رودستر ندای آینده ای ساکت

tesla Roadster

سوخت، بنزین، آلودگی هوا و چندین مشکل دیگر که هر روزه با آن ها دست به گریبان هستیم، آزارمان می دهند. اما راه حل خلاص شدن از دست این مشکلات چیست؟ پاسخ قاطع نیست! بسیاری خودرو های کم مصرف را توصیه می کنند، عده ای دیگر خودرو های هیدروژنی . . . و خیلی ها هم خودرو های برقی را ترجیح می دهند.

 ...


در این میان Roadster از شرکت Tesla؛ خودرویی است که طی سه سال گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده و نشان داده که خودرو های برقی هم می توانند مانور خوبی از قدرت بدهند. این خودرو اولین اتومبیل الکتریکی بود که از باطری لیتیومی برای تامین نیرو استفاده می کرد و می تواند با یک بار شارژ حدود ۴۰۰ کیلومتر را بدون وقفه طی کند. البته در سری اس قدرت باطری بیشتر هم شده و به حدود ۵۰۰ کیلومتر در یک شارژ میرسد. این خودور در حال حاضر یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی موجود محسوب میشود و برنده جایزه های فراوانی شده است. هرچند قیمت بالای آن سبب می شود که همه نتوانند از آن استفاده کنند. اما بد نیست نگاهی به مشخصات این اتومبیل بیاندازیم تا حرف هایی که برای گفتن دارد را بشنویم. با ما همراه باشید...

 

- گشتاور فوری:  
موتور القائی AC و جعبه دنده تک سرعته، گشتاور 295 lbs-ft را به شما ارائه می دهد. و 288 اسب بخار هم، نیروی کافی برای شتاب گیری نرم 0 تا 100 کیلومتر را در مدت 3.7 ثانیه را به شما خواهد داد.

 

- هدایت عالی:  
به ادعای شرکت سازنده، انتقال قدرت الکتریکی، پاسخ دهی بی سابقه ای را در این ماشین به ارمغان آورده است. سیستم تعلیق می تواند مطابق نظر راننده تنظیم شده و هدایت ماشین، کاملا مطابق میل راننده است.

 

- کیفیت ساخت بالا:  
وجود فیبر کربن دست ساز، Roadster را به یک مارک مرغوب در میان خودرو های الکتریکی تبدیل می کند. شاسی های تک کوک از جنس رزین و پچ های آلومینیومی، به این مجموعه سبک وزن؛ دوام استحکام می بخشند. ضمنا فراموش نکنید که خودروهای الکتریکی بدون صدا هستند.

2.jpg

- گاز گلخانه ای: صفر!  
Roadster عملکرد یک سوپر ماشین را به شما ارائه می دهد. اما بدون انتشار گاز های گلخانه ای. شرکت سازنده این خودرو را برای عملکرد بالا و گاز گلخانه ای صفر طراحی کرده است. البته طبیعی است که از یک اتوموبیل الکتریکی، دی اکسید کربن خارج نشود. نکته دیگر توانایی طی مسافت 394 کیلومتر در هر بار شارژ است. جدا از این ها، این ماشین می تواند تقریبا به هر پریزی و در هر کجای جهان متصل گردد.

 

مشخصات بالا، نگاهی کلی بود به برجسته ترین نکاتی که در این اتوموبیل وجود دارند. اما حالا می توانیم نگاهی هم به مهم ترین مشخصات این ماشین داشته باشیم.

 

- موتور:  
گشتاور: 273 lb-ft در 5400 دور در دقیقه  
قدرت موتور: 288 اسب بخار (215 کیلووات) در 5 تا 6 هزار دور در دقیقه  
حداکثر RPM: 14 هزار دور در دقیقه

 

- شتاب:  
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت  
شتاب 0 تا 100 کیلومتر: 3.9 ثانیه در مدل معمولی ، 3.7 ثانیه در مدل اسپورت

 

- باتری:  
رنج کاری: 394 کیلومتر در ساعت  
عمر مفید: هفت سال – 161 هزار کیلومتر  
دارای گرم کننده باتری استاندارد برای شارژ در آب و هوای سرد، تا منفی 20 درجه سانتی گراد.

3.jpg

با این اوصاف می توان Roadster را خودرویی با دوام، با کیفیت و با عملکرد بالا توصیف کرد که برای عالی بودن وارد شده است. این خودرو توانسته با کنار هم گذاشتن امکانات مناسب، عملکرد یک سوپر ماشین را در کنار مصرف انرژی بسیار کمتر به شما ارائه دهد. اگر از قیمت هم سوال کنید باید بدانید که حدود ۱۲۵ هزار دلار است. این شرکت در حال تولید یک مدل به نام S هم هست که قیمت نهایی اش هنوز اعلام نشده اما قرار است ارزان تر از این مدل اسپورت باشد تا خریداران بیشتری را جذب کند. نظر شما در مورد این اتومبیل چیست؟ آینده خودرو های الکتریکی را چطور می بینید و به نظرتان در رقابت با خودرو های فعلی چگونه عمل خواهند کرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد