اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

بزرگ‌ترین رویداد سال در حوزه فناوری‌های دیجیتال

جام جم آنلاین: برگزاری نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی همواره با شگفتی‌های بسیاری همراه است. بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی که از پنجشنبه ششم ژانویه فعالیت خود را آغاز کرده بود فردا و در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه با اعلام اسامی برندگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.
نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی CES یا (Consumer Electronics Show) یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادها در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی است که...

جام جم آنلاین: برگزاری نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی همواره با شگفتی‌های بسیاری همراه است. بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی که از پنجشنبه ششم ژانویه فعالیت خود را آغاز کرده بود فردا و در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه با اعلام اسامی برندگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.
نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی CES یا (Consumer Electronics Show) یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادها در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی است که همه ساله در روزه
ای اول ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که چهل و پنجمین نمایشگاه CES ‌ از زمان برگزاری نخستین CES تا به امروز است بیش از 2500 شرکت از شرکت‌های برتر و مطرح در تولید تجهیزات الکترونیکی مصرفی با معرفی آخرین دستاوردهای خود در این حوزه، چشم‌انداز آینده فناوری را به تصویر کشیده‌اند. از آنجایی که این نمایشگاه از اهمیت بسیار زیادی در حوزه تجارت محصولات الکترونیکی برخوردار است همه ساله بر شمار شرکت‌های خارجی شرکت‌کننده به این نمایشگاه افزوده می‌شود. چنانچه در نمایشگاه امسال نیز در مقایسه با سال گذشته تعداد شرکت‌های خارجی که محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند 25 درصد افزایش یافته است. همه ساله پیش از برگزاری نمایشگاه اخبار جدیدی درباره محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شوند منتشر خواهد شد که موجب ایجاد فضایی رقابتی در میان شرکت‌کنندگان خواهد شد. براساس گزارش‌های اعلام شده در نمایشگاه امسال، مایکروسافت از تبلت‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که اپل همواره در بازار تبلت‌ها در مقایسه با دیگر رقبای خود پیشتاز بوده است شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، سامسونگ، HP و دل، سرسختانه در تلاش بوده‌اند تا هر طور شده بتوانند با طرح ایده‌های جدید، امپراطوری این عرصه را ازآن خود سازند. اگرچه سال 2010 با فناوری‌های جدید در طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند همراه بود، اما پیش‌بینی می‌شود که CES، 2011 با هدف معرفی فناوری‌ها و دستاوردهای جدید در زمینه طراحی و ساخت تبلت‌ها همراه باشد. تنوع محصولات عرضه شده در این نمایشگاه به حدی بوده است که بیش از 4500 خبرنگار از 60 کشور دنیا برای پوشش‌دهی اخبار این نمایشگاه در لاس‌وگاس حضور داشته‌اند.
CES گذشته چگونه برگزار شد؟
بی‌شک در
CES گذشته، گوشی‌‌های تلفن همراه فوق‌باریک و هوشمند و همچنین تبلت‌ها و نت‌‌بوک‌ها از مهم‌ترین محصولات الکترونیکی عرضه شده بودند که مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفتند. تلفن‌های گوگل و همچنین تبلت‌هایی مبتنی بر پلتفورم آندروید گوگل از جمله فناوری‌هایی بودند که سال گذشته بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات الکترونیکی مصرفی بی‌صبرانه در انتظار رونمایی از آنها بودند. با توجه به این که از سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان کامپیوترهای همراه به بازار پررونق کامپیوترهای همراه سبک و بسیار کوچک روی آورده بودند، رونمایی از نت‌بوک‌ها نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه CES گذشته بود. یکی از آخرین فناوری‌های ارتباطی که سال گذشته در این نمایشگاه معرفی شد نسل چهارم ارتباطات اینترنتی یا فناوری اینترنت پرسرعت بی‌سیم بود که سر و صدای زیادی را بین علاقه‌مندان به این حوزه به راه انداخت.
سامسونگ در
CES امسال
شرکت سامسونگ که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی است با نسل جدیدی از نمایشگرهای
LED که از آنها تحت عنوان AMOLED نام برده شده حضور یافته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، فوق باریک و بسیار شفاف که از وضوح تصویر بسیار خوبی برخوردار است، این که می‌توانید همزمان با تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود از این نمایشگر برای جستجو در صفحات وب نیز استفاده کنید. نمایشگرهای انعطاف‌پذیر AMOLED که به طور اختصاصی برای ابزارهای الکترونیکی نظیر گوشی‌های تلفن همراه طراحی و ساخته شده‌اند نمایشگرهای انعطاف‌پذیری به قطر 2 میلی‌متر هستند که از نوعی ماده پلاستیکی ساخته شده و از مقاومت خوبی در برابر گرما و حرارت برخوردارند. با استفاده از نسل جدید نمایشگرهایی که سامسونگ در این نمایشگاه آنها را به نمایش گذاشته است تماشای تصاویر تلویزیونی روی شیشه اتومبیل شما نیز امکانپذیر خواهد بود. همچنین سامسونگ در این نمایشگاه باریک‌ترین پخش‌کننده سه‌بعدی بلوری (Bluray) را نیز به نمایش گذاشته است.
نت‌بوک‌های دوستدار محیط زیست
MSI
MSI از جمله شرکت‌هایی است که این روزها سروصدای زیادی را در زمینه طراحی و ساخت کامپیوترهای همراه و نت‌بوک‌ها به راه انداخته تبلت‌ها و نت‌بوک‌های جدیدی را در نمایشگاه‌ امسال به نمایش گذاشته است. این شرکت همچنین از نسل جدیدی از نت‌بوک‌های
MSI که مجهز به پردازنده‌های قدرتمند AMD هستند نیز رونمایی کرده است.
نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی یا CES یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادها در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی است که همه ساله در روزهای اول ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود

نت‌بوک‌های سری F از دیگر محصولات جدید
MSI در ‍CES امسال هستند که در ساخت پوشش این نت‌بوک‌ها به جای استفاده از موادشیمیایی که معمولا در ساخت سیستم‌های الکترونیکی از آنها استفاده می‌شود از پوست جانوران استفاده شده است. مهم‌ترین ویژگی این نت‌بوک‌ها این است که بسیار مقاوم و ضدخش هستند و مهم‌تر از همه این‌که می‌توان آنها را از جمله محصولات دوستدار محیط زیست در این عرصه به شمار آورد.
دوربین عکاسی جدید
Olympus
Olympus نیز در نمایشگاه سال جاری طبق روال سال‌های گذشته از نسل جدیدی از دوربین‌های عکاسی دیجیتالی ساخت این شرکت رونمایی کرده است که امکانات و قابلیت‌های متنوعی را در مقایسه با مدل‌های قبلی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. نمایشگر دوربین جدید الیمپوس از انواع نمایشگرهای LCD به ابعاد 8 سانتی‌متر است که تصویر را با وضوح بسیار بالایی به نمایش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین این است که مجهز به یک دستگاه بلوتوث خارجی بوده و به این ترتیب ایجاد ارتباط بین دوربین و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را امکان‌پذیر می‌سازد. با توجه به امکانات متنوع این دوربین پیش‌بینی می‌شود که نسل جدید دوربین‌های الیمپوس نیز بتواند یکی از برترین‌های نمایشگاه امسال در این زمینه باشد.
دیوارهای چندلمسی در غرفه توییتر
توییتر در نمایشگاه امسال بزرگ‌ترین غرفه نمایشگاه را به خود اختصاص داده است. توییتر با همکاری شرکت فنلاندی
Multitouch نمایشگرهایی به ابعاد 60 در 90 سانتی‌متر روی دیوارهای این غرفه نصب کرده است که تماشای تصاویر ویدئویی و عکس را برای کاربران امکان‌پذیر خواهد ساخت. همه این نمایشگرهای LCD ، 46 اینچی که روی دیوارهای غرفه توییتر نصب شده‌اند ویژگی‌هایی نظیر چندلمسی بودن و چندکاربری بودن را تحت پوشش قرار خواهند داد. این نمایشگرها که وزن هر کدام از آنها در حدود 37 کیلوگرم است در 2 جهت عمودی یا افقی روی دیوار قابل نصب هستند و سیستم‌های تصویری آنها قابلیت پشتیبانی از بیش از 100 فریم تصویر در هر ثانیه را دارند ، بنابراین لمس‌های نامحدود کاربران هیچ‌گونه اختلالی را در عملکرد این سیستم‌ها ایجاد نخواهد کرد.
رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز
شرکت مایکروسافت که همواره یکی از شرکت‌کنندگان اصلی
CES بوده در نمایشگاه امسال از نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز که ویژه کامپیوترهای لوحی است رونمایی کرده است. این نسخه جدید ویندوز از قابلیت سازگاری با پردازنده‌های ساخت شرکت Arm که مخصوص کامپیوترهای لوحی است برخوردار است. همچنین مایکروسافت از امضای قرار داد جدیدی با این شرکت و به منظور تولید نسل جدیدی از نرم‌افزارهای سازگار با پردازندهای Arm خبر داده است. شرکت اپل نیز در رقابت با مایکروسافت پردازنده‌های مشابهی را برای محصولات خود طراحی کرده است که با تنها نرم‌افزارهای اختصاصی اپل سازگاری دارد.
نمایشگرهای سه‌بعدی در غرفه‌ L
G
در نمایشگاه
CES امسال شرکت ال جی بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین نمایشگرهای سه‌بعدی را در غرفه اختصاصی این شرکت به معرض نمایش گذاشته است. تلویزیون 72 اینچی ساخت LG بزرگ‌ترین نمایشگر سه‌بعدی تلویزیونی است که تاکنون ساخته شده است. علاوه بر این LG در این غرفه تلویزیون دیجتیالی قابل حملی را نیز به نمایش گذاشته است که ویژگی منحصر به فرد آن قابلیت دریافت تصاویر سه‌بعدی است. اگرچه مشاهده تصاویر سه‌بعدی در بزرگ‌ترین نمایشگر تلویزیونی که ساخت LG است مستلزم استفاده از عینک‌های مخصوص تماشای سه‌بعدی است،‌اما برای مشاهده تصاویر سه‌بعدی در تلویزیون قابل حمل این شرکت نیازی به استفاده از عینک نخواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد