اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

آزمون ارسال تلویزیونی فول اچ دی سه بعدی توسط ورایزن و پاناسونیک


علی رغم اینکه بازار تلویزیون های سه بعدی و Full HD در چند سال اخیر حسابی گرم شده است، اما هنوز تنها راهی که بتوانید از تلویزیون 3D فول اچ دی تان با بالاترین کیفیت ممکن (سه بعدی 1080p برای هر چشم) استفاده کنید، تماشای دیسک های بلو ری است. اما مثلا اگر یکی از طرفداران سفت و سخت ورزش باشید، ...


علی رغم اینکه بازار تلویزیون های سه بعدی و Full HD در چند سال اخیر حسابی گرم شده است، اما هنوز تنها راهی که بتوانید از تلویزیون 3D فول اچ دی تان با بالاترین کیفیت ممکن (سه بعدی 1080p برای هر چشم) استفاده کنید، تماشای دیسک های بلو ری است. اما مثلا اگر یکی از طرفداران سفت و سخت ورزش باشید، متاسفانه راهی برای تماشای پخش تلویزیونی مسابقات به صورت سه بعدی فول اچ دی ندارید.

البته شرکت های زیادی از قبیل موتورولا و پاناسونیک برای حل این مساله و ارسال تصاویر تلویزیونی Full HD 3D بر روی شبکه های تلویزیونی فعلی در تلاش هستند. هرچند تکلیف پخش تلویزیونی 1080p60 دوبعدی هم درست مشخص نشده و به سرانجامی نرسیده است.

با همه این تفاسیر در CES امسال Panasonic و Verizon تلاش موفقی را در سالن استراحت وبلاگ نویسان CES تجربه کردند. آنها طبق تنظیمات آزمایشگاه FiOS TV ورایزن. به ارسال و پخش فرمت سه بعدی بر روی تلویزیون های سه بعدی تمام اچ دی پاناسونیک پرداختند.

هنوز هیچ گونه جزئیات فنی مشخصی دراین باره منتشر نشده است. اما ورایزن گفته که این شیوه پخش به توان عملیاتی و ظرفیتی دو برابر پخش تلویزیونی 1080p 2D نیاز دارد. همچنین ورایزن تایید کرده که در این آزمایش از سیستم codec یا کدگذاری H.264 Multiview استاندارد بلو ری استفاده شده است.


هر چند که بعید به نظر می رسد نتایج این آزمایش به این زودی ها تبدیل به موارد قابل استفاده ای برای مصرف کننده بشوند. اما همین که 3D برای دو شرکت بزرگ اینقدر اهمیت دارد که وقت شان را صرف همکاری مشترک در چنین آزمایشی می کنند ، برای کاربران این سیستم مایه امیدواری است.


به نقل از نارنجی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد