اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

تفکیک اینترنت پاک از ناپاک

جام جم آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه درصد بالایی از استفاده هایی که از اینترنت در کشور می شود ، استفاده های مناسب و درست است از اجرایی کردن ایده تفکیک اینترنت پاک و ناپاک در کشور خبر داد و گفت: این ایده ابتدا در کشور اجرایی می شود.

رضا تقی پور در گفت و گو با مهر درباره میزان استفاده صحیح از اینترنت و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاربردی کردن فضای اینترنت پاک در کشور اظهار داشت: اطلاعات دقیقی از میزان استفاده پاک و یا ناپاک از فضای اینترنت نمی توان ارائه داد اما در مقایسه با آمارهای دیگر کشورها و برخلاف آنچه تصور می شود درصد بالایی از استفاده هایی که در کشور ما از اینترنت صورت می گیرد استفاده های مناسب و درستی است.
وی با بیان اینکه اطلاعاتی که در گذشته در مورد استفاده صحیح از اینترنت در کشور ارائه می شود بیشتر برپایه برآوردی و حدس و گمان بود، تاکید کرد: آنچه که در حال حاضر وجود دارد نشان می دهد که فضای استفاده از اینترنت در کشور فضای پاکی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای کمک به افزایش استفاده صحیح از اینترنت در کشور گفت: ایده ای در این باره مطرح شده که ابتدا در کشور اجرایی می شود و در گام های بعدی این را در دنیا هم مطرح خواهیم کرد.

تقی پور از تفکیک اینترنت پاک و ناپاک در کشور خبر داد و افزود: با اجرای این ایده اینترنت در کشور ما اینترنت پاک خواهد بود و آن بخش از اینترنت که بعضا برای کسب و کارهای کثیف و غیراخلاقی بکار می رود کلا در کشور منتفی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اعمال *****ینگ برای برخی سایت ها ، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقوله *****ینگ نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه در زمینه *****ینگ کارگروهی که وظیفه اش تشخیص جرایم رایانه ای است تصمیم می گیرد اضافه کرد: وزارت ارتباطات اساسا هیچ دخالتی در مورد محتوای *****ینگ سایتهای اینترنتی ندارد.

تقی پور گفت: تشخیص اینکه سایتی مسدود شود و یا دسترسی به آن محدود شود با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد