اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

برترین سیستمهای عامل و تلفنهای هوشمند 2010


برترین سیستمهای عامل و تلفنهای هوشمند 2010

بررسیها و رتبهبندیهای مختلف نشان میدهند سیستمعامل موبایل «سیمبیان» و تلفن هوشمند آیفون 4 در سال 2010 پرفروشترین و محبوبترینهای جهان بودهاند، روندی که انتظار میرود تا سال بعد ادامه پیدا کند.
به گزارش دنیای اقتصاد ...
برترین سیستمهای عامل و تلفنهای هوشمند 2010

بررسیها و رتبهبندیهای مختلف نشان میدهند سیستمعامل موبایل «سیمبیان» و تلفن هوشمند آیفون 4 در سال 2010 پرفروشترین و محبوبترینهای جهان بودهاند، روندی که انتظار میرود تا سال بعد ادامه پیدا کند.
به گزارش دنیای اقتصاد محبوبیت تلفنهای همراه لمسی و هوشمند در سال 2010 به بالاترین سطح ممکن رسیده و به اولین انتخاب افرادی تبدیل شده است که در جستوجوی گوشی تلفن همراه جدیدی هستند.
تحقیقاتی که توسط شرکت تحقیقات بازار تکنولوژی GFK انجام گرفته نشان میدهد که یک سوم از تلفنهای همراهی که در سال 2010 سفارش داده و خریداری شده اند، از ویژگیهای لمسی و هوشمند بودن برخوردار بودهاند که این میزان نسبت به سال 2009 با 20 درصد افزایش مواجه شده است.
در این مطالعه همچنین آشکار شده است که کاربران تلفنهای هوشمند ترجیح میدهند تلفنهای آنها به سیستمهای عامل پیشرفتهتری مجهز باشد، رویدادی که به واسطه 12 درصد گرایش کاربران به خریداری تلفنهای هوشمندی با سیستمهای عامل پیشرفته آشکار شده است.
به گزارش مهر در ماه اکتبر سال 2010 نیمی از کل تلفنهای همراهی که در برخی از کشورها به فروش رسیدهاند را تلفنهای هوشمند تشکیل میدادهاند و پدیده تلفنهای هوشمند در واقع در حال برانگیخته کردن فروش جهانی تلفن همراه است. انتظار میرود این پدیده در کنار شکوفا کردن میل رقابت میان تولیدکنندههای تبلتها و سیستمهای عامل پیشرفته، سال 2011 را برای صنایع تلفنهای هوشمند و تبلتها به رقابتی فشرده و تنگاتنگ تبدیل کند.
تحقیقاتی که به تازگی درباره میزان فروش تلفن همراه در سالجاری انجام گرفته نشان میدهد که در چهار ماه سوم سال 2010، تعداد تلفنهای همراهی که در سرتاسر جهان به فروش رسیده 1/81 میلیون بوده است، این تعداد یعنی افزایشی 90 درصدی نسبت به 8/42 میلیون تلفن همراهی که در چهار ماه سوم سال 2009 به فروش رسیده اند و این افزایش قابل توجه مدیون توسعه یافتن صنعت تلفنهای هوشمند است.
در عین حال در گزارشی دیگر که به تازگی در نشریه PCworld منتشر شده است، انتظار میرود روند فروش تلفنهای هوشمند در سال جدید میلادی به رشد خود ادامه دهد، در این گزارش از میان عواملی که بر دوام پرفروش بودن این نسل از تلفنهای همراه تاثیرگذار خواهند بود به پردازشگرهای دو هستهای و افزایش قابلیتهای ویدئویی اشاره شده است.
بر اساس این گزارش پردازشگرهای دو هسته ای، نمایشگرهای سه بعدی، ارتباطات راه نزدیک یا NFC، گوشیهای هوشمند با دو سیم کارت و قابلیتهای ویدئویی پنج گزینهای هستند که در سال 2011 روی افزایش رشد فروش تلفنهای هوشمند تاثیری چشمگیر خواهند داشت.
پردازشگرهای دو هستهای: در سال 2010 معرفی تلفنهای هوشمند با پردازشگرهای یک گیگاهرتزی داستانی بزرگ را رقم زد و تمرکز روی پیشرفت پردازشگرها تا سال آینده و با معرفی پردازشگرهای دو هستهای ادامه خواهند داشت. در ماه جاری شرکت LG تلفن همراه Optimus 2X را با داشتن سیستمعامل آندروید و پردازشگر دو هسته ای «Tegra 2» شرکت Nvidia معرفی کرد. گرایش به سوی پردازشگرهای دو هستهای قابلیتهای ویدئویی تلفنهای هوشمند را افزایش داده و جستوجو در اینترنت و انجام بازیهای ویدئویی را سریعتر و آسانتر خواهد کرد.
نمایشگرهای سه بعدی: موفقیت در نمایش فیلمهای سهبعدی بر روی پردههای سینما تاثیر موجگونهای روی صنعت الکترونیکهای مصرفی داشته است، تلویزیونها، کنسولهای بازی، رایانهها و تلفنهای هوشمند، همگی از قابلیت سهبعدی شدن برخوردارند. ژاپن در دسته اولین کشورهایی است که در آن دو تلفن هوشمند تحت آندروید مجهز به نمایشگرهای سهبعدی که استفاده از آنها نیازی به عینکهای ویژه ندارند را از شرکت شارپ معرفی کرده است. با این حال باید در انتظار نشست و دید که آیا این بخش از صنعت تلفن همراه در سال آینده با موفقیت در بازار و استقبال کاربران مواجه خواهد شد یا نه.
ارتباط از نزدیک یا NFC: فناوریهای بی سیم کوتاه برد مدتی است که مورد توجه قرار گرفته است، اما تا کنون مورد استفاده گستردهای قرار نداشتهاند. یکی از مهمترین دلایل فراگیر نبودن این فناوری وجود نداشتن تلفنهایی با قابلیتهای مطابق با این فناوری است که به نظر میآید در سال 2011 این شرایط تغییر خواهد کرد. آندروید 2.3 که به «نان زنجفیلی» نیز شهرت دارد به این تکنولوژی مجهز است و تلفن هوشمند نکسوس S که شرکت سامسونگ آن را عرضه میکند، اولین تلفن هوشمند آندروید است که از این فناوری بهره خواهد برد.
یک تلفن با دو سیمکارت: شرکت Broadcom در ماه دسامبر تراشه جدیدی را برای تلفنهای هوشمند تحت آندروید تولید کرد که با استفاده از آن امکان استفاده تلفنهای هوشمند از دو سیمکارت به وجود خواهد آمد. این فناوری در کنار کاهش دادن هزینهها، امکان استفاده از دو سیم کارت را در آن واحد فراهم خواهد آورد که چنین قابلیتی به ویژه در کشورهای در حال توسعه میتواند کاربران بسیاری را به سوی خود جذب کند. با این همه محبوبیت استفاده از دو سیم کارت در کشورهای اروپایی نیز رو به افزایش گذاشته است.
قابلیتهای ویدئویی: از دیگر تمرکزهای صنعت تولید تلفنهای هوشمند در سال 2010 بخش قابلیتهای ویدئویی است که با عرضه تلفنهای آیفون 4 و سامسونگ گالاکسی S این قابلیتها به ناگهان جهش قابلتوجهی پیدا کرد و انتظار می رود این تکامل در سال آینده نیز به همین شکل ادامه پیدا کرده و وضوح تصویری ویدئویی گوشیهای هوشمند را از 720 پیکسل به 1080 پیکسل برساند. گوشی Optimus 2X شرکت LG از جمله محصولاتی است که از وضوح 1080 پیکسلی، بازپخش HD، و اتصال به خروجی HDMI برخوردار است، ویژگیهایی که در سال آینده در میان تلفنهای هوشمند بیشتری رواج خواهند داشت.
از دیگر آمار جالبی که در جهان تلفنهای هوشمند ارائه شده است آماری است که شرکت گارتنر از میزان فروش گوشیهای شرکتهای بزرگ بر اساس سیستمهای عامل آنها اعلام کرده است. بر اساس این گزارش در نیمه دوم سال 2010 گوشیهای هوشمند تحت سیستمهای عامل سیمبیان با 25 هزار و 386 خرید، RIM با 11 هزار و 228 هزار خرید، آندروید با 10 هزار و 606 خرید، iOS با هشت هزار و 743 خرید، ویندوز موبایل با سه هزار و 96 خرید، لینوکس با هزار و 503 خرید و دیگر سیستمهای عامل با هزار و 84 خرید به ترتیب پرفروشترین سیستمهای عامل در صنعت تلفنهای هوشمند جهان بوده اند.
برترین تلفنهای هوشمند جهان را بر اساس رتبهبندی نشریه TopTenReviews که این محصولات را با توجه به معیارهایی از قبیل طراحی، چند رسانهای، کیفیت تماس، حافظه، قابلیتهای جانبی، کیفیت نمایشگر، وزن، ابعاد و... مورد بررسی قرار داده شده است.
آیفون 4 رتبه اول تلفنهای هوشمند جهان در سال 2010
Droid موتورولا رتبه دوم
سامسونگ Focus رتبه سوم
آیفون 3GS هشت گیگابایتی رتبه چهارم
HTC EVO چهار گیگا بایتی رتبه پنجم
بلک بری Torch رتبه ششم
Droid Incredible رتبههفتم
HTC Desire رتبه هشتم
Quantum LG رتبه نهم
vibrant سامسونگ رتبه دهم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد