اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند

مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند

 در بازار لپ‌تاپ برندهای مختلفی وجود دارند که هر کدام بسته به سیاست‌های خاص کارخانه تولیدکننده در برهه‌های مختلف زمانی، مدل‌های جدید را جایگزین مدل‌های قدیمی کرده و به این ترتیب در صدد ادامه حیات در این بازار پر تنوع هستند.

بر اساس اعلام کارشناسان بازار، روند عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ بین برندهای مختلف بر اساس سیاست‌های خاص آن شرکت متفاوت است، ولی به طور متوسط تولیدکنندگان لپ‌تاپ که یک کالای پر مخاطب است هر سه ماه یک بار تغییراتی در مدل‌های تولیدی ایجاد می‌کنند. اما این تغییرات هم متفاوت است و نمی‌توان گفت، هر نوع تغییر در قابلیت‌های لپ‌تاپ به معنی عرضه مدل جدید به بازار است.

....
مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند

 در بازار لپ‌تاپ برندهای مختلفی وجود دارند که هر کدام بسته به سیاست‌های خاص کارخانه تولیدکننده در برهه‌های مختلف زمانی، مدل‌های جدید را جایگزین مدل‌های قدیمی کرده و به این ترتیب در صدد ادامه حیات در این بازار پر تنوع هستند.

بر اساس اعلام کارشناسان بازار، روند عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ بین برندهای مختلف بر اساس سیاست‌های خاص آن شرکت متفاوت است، ولی به طور متوسط تولیدکنندگان لپ‌تاپ که یک کالای پر مخاطب است هر سه ماه یک بار تغییراتی در مدل‌های تولیدی ایجاد می‌کنند. اما این تغییرات هم متفاوت است و نمی‌توان گفت، هر نوع تغییر در قابلیت‌های لپ‌تاپ به معنی عرضه مدل جدید به بازار است.


از تغییرات اسمی تا تغییرات واقعی
بر اساس اعلام کارشناسان و نمایندگی‌های فروش برندهای مختلف لپ‌تاپ، امروزه با توجه به شگردهایی که شرکت‌های مادر برای جلب توجه مصرف‌کنندگان و افزایش تنوع محصولات خود به کار می‌گیرند، نمی‌توان گفت همه نمونه‌هایی که عنوان جدید را در بازار یدک می‌کشند واقعا جدید هستند.چرا که برخی از تولیدکنندگان یا حتی فروشندگان با دستکاری در قابلیت‌های دستگاه مانند رم، هارددیسک و... آن دستگاه را به عنوان مدل جدید در بازار معرفی می‌کنند. به همین علت است که برخی از برندها در فاصله‌های زمانی کوتاه (یک تا دو ماه) ادعا می‌کنند مدل‌های جدیدی به سبد محصولاتشان اضافه شده است. برخی از شرکت‌ها نیز تنها به تغییرات ظاهری دستگاه بسنده می‌کنند و با ایجاد طرح یا حکاکی روی لپ‌تاپ، آن را در سری جدیدی قرار داده و به بازار معرفی می‌کنند.اما در این بین دسته‌ای دیگر از تولیدات هستند که نه تنها از لحاظ ظاهری ،بلکه به طور کلی با قابلیت‌های جدیدتری به بازار عرضه شده‌اند. لپ‌تاپ‌های این سری معمولا به پردازنده‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین مجهزند. بر اساس اعلام کارشناسان، برندهایی که تغییرات اساسی در قابلیت‌های دستگاه ایجاد می‌کنند و به عبارتی مدل‌های جدید حقیقی را به سبد محصولات‌شان اضافه می‌کنند معمولا هر سه تا شش ماه مدل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کنند که البته روند عرضه مدل‌های جدید در مورد برخی از برندها مانند اپل هر یک‌سال یک بار است.


پیشتازان عرضه مدل‌های جدید در بازار

MSI ،LENOVO ، SONY و پس از آنهاACER از برندهایی هستند که در بازار بیشتر از سایر برندها شاهد عرضه مدل‌های جدید از آنها هستیم. بر اساس اعلام شرکت ماتریس، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های MSI، این برند هر ماه در مدل‌های خود تغییر ایجاد می‌کند و می‌توان ادعا کرد سرعت ارائه مدل‌های جدید توسط این برند بیش از سایر برندها است.به گفته عبداللهی، مدیر روابط عمومی این شرکت، تنوع مدل‌های این برند را در هیچ برند دیگری نمی‌توان مشاهده کرد. به طوری‌که MSI هر یک ماه یک‌بار محصولاتی با قابلیت‌های جدیدتر و هر سه ماه محصولاتی با ویژگی‌های ظاهری جدید تر به بازار عرضه می‌کند. این درحالی‌ است که برخی از فعالان بازار معتقدند، تغییراتی که شرکت MSI در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌هایش ایجاد می‌کند تنها به تغییرات جزئی رم و هارددیسک و در پاره‌ای موارد پردازنده می‌شود و بیشتر مانور این شرکت روی ظاهر و عرضه لپ‌تاپ‌های زیبا به بازار است.

کارشناس بازاریابی شرکت سازگار ارقام، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های سه برند Lenovo ،acer و asus نیز در این رابطه می‌گوید، Lenovo طی یک سال اخیر تمرکز زیادی روی لپ‌تاپ‌های سری
think pad و idea pad داشته است و به طور میانگین هر سه ماه یک‌بار مدلی جدید به بازار ارائه می‌کند. به گفته وی، تغییرات در مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های این برند و به ویژه این دو سری بیشتر روی پردازنده و چیپ ست و بدنه و سایز دستگاه است تا قابلیت‌هایی مانند ظرفیت حافظه و ... .
بر اساس اعلام آیین پرست، در زمینه لپ تاپ های برند acer نیز تنوع مدل‌ها بالا است و این تغییرات را معمولا هر سه ماه یک بار می‌توان مشاهده کرد. به گفته وی، طی مدت اخیر ایسر روی عرضه مدل‌های جدید نت بوک تمرکز زیادی کرده است و هر از چند گاهی می‌توان شاهد عرضه نمونه‌های جدیدی از محصولات این برند در بازار باشیم.


در زمینه لپ‌تاپ‌های برند سونی که اکثر فعالان بازار معتقدند به دلیل بازی‌های زیادی که تولیدکنندگان و حتی فروشندگان در قابلیت‌های این لپ‌تاپ‌ها می‌کنند هر ماه شاهد عرضه مدل‌های جدید از این برند در بازار هستیم. اما یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار می‌گوید، سونی معمولا هر فصل محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌کند و به عبارتی روال عرضه مدل‌های جدید در لپ‌تاپ‌های سونی یک روند فصلی است. پس می‌توان گفت سونی هر سه ماه یک بار به عرضه محصولات جدید به بازار می‌پردازد، اما ممکن است گاه به دلیل تاخیر در تهیه قطعات تولیدی، عرضه محصولات جدید با وقفه های 10 تا 20 روزه همراه باشد. وی که مانند کارشناسان دیگر معتقد است تعویض قابلیت‌های دستگاه به معنی عرضه مدل جدید به بازار نیست، گفت، یکی از شرایط فروش موفق این است که تولیدکننده همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد و به این منظور باید همیشه مدل‌های جدیدی در چنته داشته باشد، ولی عرضه مدل جدید ساده نیست و باید طراحان و... روی یک مدل جدید مدت‌ها کار کنند، به همین دلیل برخی از شرکت‌ها به تغییرات جزئی بسنده می‌کنند، ولی سونی معمولا در هر فصل محصولاتی جدید به بازار عرضه می‌کند.



عسگری، یکی از مسوولان شرکت نقش که در زمینه برندهای مختلفی فعالیت می‌کند نیز گفت، در بین برندهای مختلف، سونی بیشتر از سایر برندها به ارائه مدل‌های جدید به بازار می‌پردازد و روند عرضه مدل‌های جدید توسط این برند معمولا یک ماه یک بار است. البته فعالان بازار معتقدند لپ‌تاپ‌های سونی که برای خاورمیانه تولید می‌شوند و توسط یک نمایندگی معتبر به بازار عرضه شده‌اند با لپ‌تاپ‌هایی که با گارانتی‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، متفاوت است و تغییر در مدل‌های لپ‌تاپ‌هایی که با گارانتی‌های مختلف به فروش می‌رسند، بیشتر است.
بهنامی، یکی از کارشناسان بازار هم با بیان این مطلب که معمولا روال عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار سه ماه یک بار است، گفت، برخی از برندها مانند اپل هر یک‌سال یکبار مدل جدید به بازار عرضه می‌کند، ولی سایر برندها مانند اچ پی، سونی و ... با سرعت بیشتری مدل‌های جدید را راهی بازار می‌کنند.



برندهای لاک پشت سوار

به غیر از اپل که اکثر فعالان
بازار به عرضه کند مدل‌های جدید آن به بازار اشاره می‌کنند، برند دیگری در بازار است که عنوان پر تنوع‌ترین برند را در بازار لپ تاپ یدک می‌کشد، ولی از نظر عرضه مدل‌های جدید کندتر از سایر برندها حرکت می‌کند.
فعالان بازار معتقدند برند دل به این دلیل که روی تولید لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت تمرکز کرده است توجه چندانی به تولید مدل‌های جدید با قابلیت‌های بالا ندارد و به همین دلیل است که شاهد روند کند عرضه نمونه‌های جدید در این برند هستیم.

اما به گفته امیدی، مدیر فروش شرکت زیگورات، یکی از عرضه کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، نمی‌توان گفت روند عرضه مدل‌های جدید در لپ‌تاپ‌های dell کند است، بلکه به دلیل حجم بالای تولید مدل‌های سابق که در بازار با استقبال مواجه هستند تمرکز برای مدتی روی مدل‌های جدید کم شده است.

به گفته وی، از طرفی برندهای دیگر با تغییر قطعه ای مانند پردازنده یا رم کلا سری دستگاه را عوض می‌کنند، ولی dell چنین سیاستی ندارد و معمولا هر هشت ماه یکبار مدل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: دل طی مدت اخیر روی تولید مدل‌های با قابلیت با قیمت مناسب تمرکز کرده است که به زودی شاهد عرضه این مدل‌ها به بازار خواهیم بود.



تازه واردهای بازار لپ تاپ
از خانواده سونی لپ‌تاپ‌های سری EA36-EB36-EB37 با گارانتی شرکت ایران رهجو و مدل‌های W212،Y216 و EE25 با گارانتی‌های مختلفی مانند نقش، ستاره درخشان و... به تازگی به بازار عرضه شده‌اند. از خانواده IBM LENOVO هم لپ‌تاپ‌های سری T510-T410S و T400S که به صفحه لمسی مجهزند جزو تازه واردها هستند.

لپ‌تاپ‌های سری Z نیز از سری IDEA PADجزو تازه واردهای بازار هستند که مدل‌های Z560 , Z360 از مدل‌های تازه وارد این برند هستند.

از خانواده ACER نیز سری 4741 و 4820 و همچنین نت‌بوک‌های D260 اASPIRE ONE از لپ‌تاپ‌های تازه وارد هستند.

سری N , X نیز از لپ‌تاپ‌های تازه وارد برند ایسوس در بازار داخلی است.
مدل‌های 375،374،MC516 و MC373 نیز از لپ‌تاپ‌های تازه وارد اپل هستند که به بازار داخلی عرضه شده اند.
البته اپل طی یک ماه اخیر جدیدترین مدل‌های مک بوک ایر خود را با عنوان MAC BOOK AIR 503 و MAC BOOK AIR 504 و همچنین MACBOOK AIR 5059 را به بازار عرضه کرده است. از خانواده Dell هم مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های سری XPS که با کارت گرافیک دو گیگابایتی و اسپیکرهای GBL مجهزند به تازگی وارد بازار شده اند.

لپ‌تاپ 14 اینچ جدید این خانواده هم از سری INSPIRON که 4030 نام دارد حدود یک ماه است وارد بازار شده است. و اما از خانواده اچ پی، لپ‌تاپ‌های سری
DV6-31 ،DV6-32 و C52 از مدل‌های تازه وارد بازار هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد