اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

تراشه 16 هسته‌ای ای‌ام‌دی در راه است

تراشه 16 هسته‌ای ای‌ام‌دی در راه است

خبرگزاری فارس: شرکت Advanced Micro Devices از ساخت تراشه جدید خود برای سرورها با از 16 هسته خبر داده که بر این اساس، تراشه تعداد هسته‌های این محصول نسبت به نسخه کنونی آن تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت AMD طی کنفرانس مطبوعاتی که از طریق اینترنت پخش می‌شد اعلام کرد، این تراشه که هم‌اکنون با نام Interlagos شناخته می‌شود و پردازنده آن بین 12 تا 16 عدد هسته خواهد داشت، سال 2011 به بازار عرضه می‌شود
گفته می‌شود که فناوری به کار رفته در Interlagos بر اساس تراشه 12 هسته‌ای Magny-Cours که قرار است شرکت AMD آن را در سه ماهه نخست 2010 وارد بازار کند، تولید شده است.
افزایش تعداد هسته‌های پردازنده روشی است که شرکت AMD آن را برای افزایش قابلیت اجرایی تراشه خود و همچنین کاهش مصرف انرژی در آن به کار می‌برد. علاوه بر این، افزودن تعداد بیشتری هسته فعالیت‌های خارجی سرور را بیشتر فشرده می‌کند که این مسئله باعث می‌شود تا یک سرور به تعداد کمتری پایگاه داده نیاز داشته باشد.
به گفته "پت پاتلا " مدیر مرکز پلتفورم سرور در شرکت AMD،‌ این جریان باعث خواهد شد تا نیاز برای خرید سخت‌افزارهای جدید و همچنین هزینه‌های مربوط به تامین انرژی کاهش یابد.
تراشه‌های 16 هسته‌ای با 2 تا 4 سوکت برای سرورها عرضه می‌شوند و بر این اساس،‌ در بیشترین حالت ممکن یک سرور می‌تواند 64 هسته در آن واحد داشته باشد. این محصول بخشی از سری تراشه‌های Opteron 6000 محسوب می‌شود که به گفته AMD، احتمالاً قرار است که آن‌ها در سرورهای پایگاه‌های داده مورد استفاده قرار گیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد