اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

توافقنامه جدید آمریکا، اروپا و nato برای برقراری امنیت سایبر

توافقنامه جدید آمریکا، اروپا و nato برای برقراری امنیت سایبر


اتحادیه اروپا، دولت آمریکا و سازمان NATO توافقنامه‌ای را به امضا رساندند تا به موجب آن اقدامات هماهنگ و گسترده خود را برای مقابله با حملات سایبر انجام دهند.


به گزارش همکاران سیستم از تک‌ورلد، کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح پیشنهادی آنها برای توسعه سه سیستم پیشرفته با قابلیت افزایش امنیت شهروندان و مراکز تجاری در فضای کسب‌و‌کار مورد موافقت قرار گرفته است.

طبق این توافقنامه قرار است که مرکز مبارزه با جرایم سایبر در منطقه اتحادیه اروپا در سال 2013 میلادی تأسیس شود و در آن همه کشورهای اروپایی، سازمان‌های فعال در اتحادیه اروپا و شرکای بین‌المللی حضور داشته باشند.

همچنین مقرر شده است تا از سال 2013 میلادی طرح اشتراک‌گذاری اطلاعات در اتحادیه اروپا و همچنین سیستم هشداردهنده امنیتی به صورت گسترده فعال شود و مراکز قضایی و کارشناسان امنیتی از آن زمان ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر برقرار کنند.

کمیسیون اروپا همچنین در نظر دارد در سال 2012 میلادی «گروه پاسخگویی رایانه‌ای اضطراری»(CERTs) را راه‌اندازی کند تا این گروه در هر یک از کشورهای اروپایی یک شعبه فعال داشته باشد.

چچیلیا مالمسترام(Cecilia Malmstram) مدیر کمیسیون داخلی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت کنونی امنیت سایبر توضیح داده است که این سیستم‌ها می‌توانند باعث ایجاد یک پایگاه داده به همراه اطلاعات جدید شوند که این پایگاه داده نیازمند کارشناسان و متخصصان جدید است تا مدیریت آن را با دقت زیر نظر بگیرند و امنیت آن را برقرار سازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد