اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

دفاع از خانه

دفاع از خانه

به جرات می توان گفت، بازی های رایانه ای که در سبک اول شخص و جنگ های نوین ساخته می شوند؛ درحال افزایش اند. هر چند وقت یک بار یا یک عنوان جدیدی معرفی می شود یا اینکه نسخه ی جدیدی از سری قدیمی به نمایش درمی آید. بازی های مشهور و محبوبی همچون Call Of Duty با قدم نهادن در سبک جنگ های نوین به بازی سازانی که در داستان های جنگ جهانی مانده اند؛ جرات دادند تا به این سبک و دوره ی زمانی وارد شوند.  
...
دفاع از خانه

به جرات می توان گفت، بازی های رایانه ای که در سبک اول شخص و جنگ های نوین ساخته می شوند؛ درحال افزایش اند. هر چند وقت یک بار یا یک عنوان جدیدی معرفی می شود یا اینکه نسخه ی جدیدی از سری قدیمی به نمایش درمی آید. بازی های مشهور و محبوبی همچون Call Of Duty با قدم نهادن در سبک جنگ های نوین به بازی سازانی که در داستان های جنگ جهانی مانده اند؛ جرات دادند تا به این سبک و دوره ی زمانی وارد شوند.
THQ شرکت پر آوازه ای است که در هر سبکی بازی های مختلفی دارد. این شرکت دوباره به سمت بازی های اول شخص رفته تا جنگی نوین را به بازیبازان تقدیم کند. Homefront بازی اول شخصی بوده که در آن مثل اغلب موارد در نقش یک آمریکایی ظاهر خواهیم شد. THQ این بار نیز در نقش ناشر ظاهر شده و مسئولیت ساخت بازی بر دوش دو شرکت Kaos Studios و Digital Extremes می باشد. Kaos Studios که در کارنامه ی خود عنوان متوسط Frontlines: Fuel of War را می بیند (که ناشر این بازی هم THQ بود) این بار می خواهد با ساخت Homefront برای کنسول ها میان شرکت های بازی سازی بیش از پیش مطرح شود. شرکت Digital Extremes به نسبت کارنامه ی درخشان تری دارد که می توان از بین آنها به BioShock (نسخه ی PS3) و بازی در دست ساخت The Darkness 2 اشاره داشت. این شرکت انحصارا Homefront را برای نسخه ی PC تدارک می بیند.
داستان در بازی های اول شخص اخیر، موضوعات تکراری را دنبال می کرد که در اغلب آنها، آمریکایی ها مظلوم واقع شده و کشور هایی مثل روسیه به آنها حمله می کنند که در آخر نیز آمریکایی ها با افتخار پیروز میدان می شوند. این بار در Homefront با اینکه با یک تغییر نام مواجه هستیم اما با توجه به مسائلی می توان به داستان نمره ی خوبی داد، زیرا که این داستان خیلی بیشتر به واقعیت نزدیک است. اگر نگاهی بر روی باکس شات رسمی این بازی انداخته باشید در عنوان، Home با پرچم آمریکا به تصویر کشیده شده و قسمت Front با پرچم کره شمالی. از این عنوان به راحتی می توان فهمید، به جای انجام وظیفه در نقش یک سرباز آمریکایی مقابل حملات مختلف روسیه مقابل کشوری به نام کره شمالی مقاومت خواهیم کرد. داستان در 17 سال آینده (2027) روایت می شود، که کره ی شمالی با پشت سر نهادن سر گذشتی به این جایگاه می رسد. این سرگذشت به شرح زیر است:

2011: کره ی شمالی با وجود تحریماتی که از طرف سازمان ملل تحمل می کند، در زمینه های نظامی و تسلیحات جنگی رشد قابل توجهی می کند.
2012: در این سال Kim Jong-il می میرد.
2013: Kim Jong-un پسر Kim Jong-il بر تخت قدرت نشسته و بعد از سال های میان کره ی شمالی و کره ی جنوبی اتحادی قوی برقرار می کند.
2015: قیمت هر گالن گاز در آمریکا 20 دلار افزایش یافته و همین کشور را به سمت آشوب سوق می دهد.
2017: دلار در آمریکا به بی ثباتی رسیده است.
2018: ژاپن به بستن اتحاد با جمهوری کره (کره شمالی و کره جبوبی) تن می دهد.
2022: نظام اقتصادی آمریکا به کلی فرو می ریزد.
2024: در حالی که آمریکا در درحال فرو پاشی است، کره به بستن اتحاد با کشور های شرق آسیا می پردازد.
2025: جمهوری بزرگ کره به آمریکا حمله می کند، و بعد از چندی شهر San Francisco را به کنترل کامل خود درمی آورد و سیستم نظامی آمریکا از پاشیده می شود.

داستان بازی توسط John Milius نوشته شده، کسی که در نوشتن Apocalypse Now همکاری کرده و در کارنامه خود Red Dawn را دارد. به نظر شروع بازی از منتروز در ایالت کلورادو خواهد بود. سهم بسیاری از جریانات داستان به غیر از اینکه به چگونگی رشد ارتش کره شمالی و حملات آن به ایالات متحده مربوط می شود؛ به ضعف اقتصادی آمریکا و آشوبی که قبل از حملات کره در این کشور واقع شده بود می پردازد.
پایه و اساس داستان Homefront با کمک مشاوران CIA نوشته شده است و به پتانسیل های حمله به ایالت متحده می پردازد. آقای Tae Kim، یکی از مامورین اجرایی سابق CIA و یکی از مشاوران، در مورد هسته اصلی داستان گفته است: "ما تحقیقات عالی و سخت گیرانه ای در این مورد انجام داده ایم تا نه تنها واقعیت حال حاضر کره شمالی را بسازیم بلکه سعی کردیم با اشاره به وقایع تاریخی بگوییم که چگونه تاریخ می تواند تکرار شود و اتفاقات مشابه به وقوع بپیوندد."

غیر ممکن است کسی بازیباز باشد اما به سبک اول شخص آشنایی کامل نداشته باشد. سبک و حال و هوایی Homefront بسیار به MW 2 شبیه است. صحبت در مورد گیم پلی وقت زیادی نمی برد زیرا که هسته ی اصلی این بازی ها یک چیز است. در حالی Homefront به MW 2 شبیه است؛ شباهت انکار ناپذیری به Frontlines: Fuel of War داشته و در نقاطی نیز از Half Life 2 وام گرفته است. هیچ چیز تغییر نکرده است. اگر تا به حال از بازی های اول شخص جنگ های نوین، عنوانی را بازی کرده اید تقریبا هیچ نیازی به راهنما ها ندارید، زیرا که نه معمایی وجود دارد نه غول عظیم الجثه ای. پنهان شدن پشت اشیاء به عنوان سنگر، پرتاب نارنجک، تیر اندازی، نشانه روی، دویدن و ... چیزی هایی هستند که در هر عنوان هم سبک Homefront دیده می شود. اما با توجه به روایت آینده، نکات و المان هایی جدید خود به خود وارد می شوند اما آن ها نیز نسبتا همان عنصر های قبلی بوده و شکل جدیدی به خود گرفته اند. در ظاهر گیم پلی هیچ رنگی از آینده دیده نمی شود. با دیدن تصورات سازندگان، به این نکته پی خواهید برد که آنها از آینده فقط وجود ربات ها را یاد گرفته اند، نه چیز دیگری. اسلحه ها، نارنجک ها، محیط هیچ حسی را از آینده القا نمی کنند. به جز وسایل نقلیه و اسکنر های هوشمند تا به حال چیزی از آینده دیده نشده است.
تعداد کره ای ها بسیار زیاد است و در هر مرحله با ارتش عظیمی از سربازان کره مواجه خواهید شد. ضرب آهنگ گیم پلی، بسیار بالا است و حس جنگ را به خوبی القا می کند. اما همه ی مراحل به کشت و کشتار ختم نمی شود و در مراحلی باید به آرامی و با مخفی کاری ماموریت را به پایان برسانید. اگر به یاد داشته باشید سیستمی در بازی های جدید وجود دارد و آن نشانه دار کردن منطقه ای برای اعلام به نیرو های هوایی خودی است؛ تا با انواع سلاح ها آن منطقه را به خاک و خون بکشند. مثل همین سیستم در Homefront وجود دارد با این تفاوت که شما منطقه یا مکانی را نشانه دار کرده و ربات ها که اغلب نیروهای زمینی هستند به حرکت درآمده و آغازگر حمله می شوند. این ربات ها که اغلب غول پیکر و بزرگ تر از تانک های امروزی هستند می توانند تمام تسلیحات و وسایل نقلیه ی دشمن را به راحتی نابود کنند. مزیت دیگر این قابلیت این است که این ربات ها با گروه همراه می شوند و جلوی شما به راه می افتند و برای چندین بار می توان از قدرت و نیروی آنان در طول مسیر استفاده کرد. ربات های دیگری نیز وجود دارند که بیشتر به ربات های Ghost Recon: Future Soldier شبیه اند. این ربات ها با جثه ای کوچک، بسیار با سرعت بوده و قابلیت تیر اندازی دارند.
صحنه هایی سینمایی به اکثر میان پرده ها و حتی گیم پلی رخنه کرده اند. انفجار با تصویر برداری های جذاب، وقوع اتفاقات با صحنه های آهسته و ... به وفور در تمام سطح میان پرده ها و گیم پلی خود را نشان می دهد. با اینکه هوش مصنوعی فوق العاده نیست اما دشمنان تیراندازی نسبتا خوبی دارند. وقتی تیری به شما اصابت می کند دور صفحه نمایش خون می پاشد، اگر در این مواقع سنگر نگرفته و سینه سپر کنید، خون ها بر روی صفحه پیشروی کرده و رگ های قرمز رنگ نیز در میان خون پدیدار می شود که بسیار زیبا کار شده اند و حس خشونت را به خوبی منتقل می کنند.
شرکت کانادایی Digital Extremes برای PC بازان سوپرایز هایی دارد که تاکنون تعداد اندکی از آنها فاش شده است. سرور اختصاصی برای PC بازان و پشتیبانی از DirectX 11 از سوپرایز های این شرکت است.
اطلاعات زیادی از قسمت Multiplayer در دست نیست، به جز اینکه علاقه مندان به این بخش می توانند در سیسمتی اختصاصی و ویژه با دوستان خود تا سقف 32 نفر به بازی بپردازند. در این بخش می توانید انواع هلیکوپتر ها، تانک ها و انواع وسایل نقلیه ی دیگر را مورد استفاده قرار دهید.

با نگاه به اولین تریلر ها، در مورد گرافیک غیر از اظهار ناامیدی کار دیگری نمی توان کرد. گرافیک در اولین تریلر ها در سطح اوایل نسل قبل بوده و اصلا چهره ی خوبی به Homefront نمی داد. اما با گذشت زمان تا کنون شاهد پیشرفت گرافیکی محسوسی در گیم پلی و میان پرده ها هستیم. اما هنوز امیدواریم گرافیک بیش از این پیشرفت کرده و در سطح بازی های روز شود. اگر بخواهیم در مورد گرافیک کنونی Homefront صحبت کنیم باید بگوییم با توجه به فریم ریت بالای گیم پلی راضی کننده است. جزئیات محیط و اسلحه ها، گرافیک شخصیت ها و وسایل نقلیه و ... در سطح مطلوبی کار شده اند. اما افکت آتش و کیفیت انفجار ها، چیز هایی که در بازی های این سبک زیاد دیده می شود کیفیت خوبی ندارند و بخاطر اینکه زیاد به چشم می خورند بسیار زننده اند.
نور پردازی در سطح خوبی قرار دارد. سایه ها، عبور نور خورشید از میان برگ های درختان، چهره و نور زیبای ماه در شب از کیفیت نور پردازی خبر می رساند که از نقاط قوت بازی است.

در کلام آخر باید گفت امیدوار بودن به Homefront کاری بیهوده ای به نظر نمی رسد. اگر سازندگان روی سطح کیفی گرافیک بیشتر تلاش به خرج دهند، از گرفتار شدن گیم پلی در دام تقلید جلوگیری کنند، خلاقیت به خرج داده و نورآوری هایی را به سبک اول شخص بیاورند؛ بازی هایی مثل Call Of Duty حتما Homefront را پشت سر خود احساس خواهند کرد.
Homefront در March 2011 عرضه خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد