اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

بررسی اینترنت اکسپلورر 9

بررسی اینترنت اکسپلورر 9


با تبلیغات گسترده مایکروسافت برای عرضه نسخه 9 مرورگر اینترنت اکسپلورر ، و با توجه به تاخیر مایکروسافت در ارایه این مرورگر ، انتظار کاربران از IE9 هر روز زیادتر می شود. Internet Explorer که در گذشته بیشترین سهم بازار مرورگر رو در اختیار داشت، با رسیدن به نسخه 7 و 8 ، در مقابل مرورگرهای فایرفاکس ، کروم و اپرا حرفی برای گفتن نداشت...
بررسی اینترنت اکسپلورر 9


با تبلیغات گسترده مایکروسافت برای عرضه نسخه 9 مرورگر اینترنت اکسپلورر ، و با توجه به تاخیر مایکروسافت در ارایه این مرورگر ، انتظار کاربران از IE9 هر روز زیادتر می شود. Internet Explorer که در گذشته بیشترین سهم بازار مرورگر رو در اختیار داشت، با رسیدن به نسخه 7 و 8 ، در مقابل مرورگرهای فایرفاکس ، کروم و اپرا حرفی برای گفتن نداشت.
و امروز ، مایکروسافت ، تعداد کاربران IE رو مدیون سیستم عامل ویندوزش است. دربسیاری از کشورها (از جمله ایران) هنوز بسیاری از کاربران عادی (که استفاده کمی ازاینترنت دارند) ، مرورگری بجز IE روی ویندوز نصب نکرده اند!
مایکروسافت خیلی دیر به فکر ارتقای مرورگرش افتاد و با سهم زیاد کاربر ، که در گذشته داشت، هیچ تلاش جدی برای پشتیبانی و حمایت از فناوری های جدید وب نکرد. در صورتی که مرورگرهای جدیدتری مثل فایرفاکس ، سافاری و کروم ، به سرعت درحال پیشرفت بودند.
اینترنت اکسپلورر 9 نسخه بتا آماده شده و میتونید از سایت مایکروسافت دانلود کنید
سوالی که ذهن خیلی ها رو مشغول کرده ، اینه که اینترنت اکسپلورر 9 چه چیزی داره ؟

1. رابط کاربری جدید
این رابط کاربری کاملا با IE8 متفاوته و مثل مرورگرهای دیگه قسمت های اضافی حذف شده.
البته طراحان این مرورگر کمی خلاقیت به خرج داده و address bar و tab ها رو در یک ردیف گذاشته اند که شما حتی با داشتن یک مانیتور بزرگ ، نمیتونید بیشتر از 10 تب باز کنید! چون برای باز کردن tab های زیادتر ، یا باید از دیدن address bar محروم شوید ؛ یا با tab های 50 پیکسلی وبگردی کنید!
2. تب‌ها
در IE9 میتونید مثل کروم ، سافاری ، فایرفاکس4 و اپرا 10 ، تب ها رو جدا کنید یا به هم بچسبونید. البته در IE9 شما اجازه ندارید تب های خالی رو جدا کنید!
اینترنت اکسپلورر 9 تنها برای ویندوزهای Vista و 7 ارایه شده. پس باید کاملا با این سیستم عامل مایکروسافت هماهنگ باشه؛ شما میتونید tab های مرورگر رو مستقیما از taskbar ببینید:
3. سنجاق کردن
و ویژگی بعدی “سنجاق کردن” (pin) تب ها هست. IE9 این قابلیت رو داره که سایت های مختلف رو در taskbar “سنجاق” کنید تا راحت تر به اون‌ها دسترسی داشته باشید:
4. صفحه New Tab
سرانجام مایکروسافت هم به این نتیجه رسید که چند تا گزینه مفید توی صفحه New Tab قرار بده. بیشترین سایت‌های استفاده شده و میزان فعالیت اون‌ها رو میتونید در صفحه New Tab ببینید + آخرین صفحات بسته شده
5. جستجو از نوار آدرس
این ویژگی که اولین بار در گوگل کروم استفاده شد و استقبال خوبی هم ازش شد ، حالا به IE اضافه شده.
6. مدیریت دانلود
این بخش هم جایگزین فرآیند مسخره دانلود یک فایل در نسخه‌های قبلی Internet Explorer شد
7. افزونه
اینترنت اکسپلورر 9 قابلیت اضافه کردن افزونه (AddOn) رو داره. که البته هنوز در مقایسه با فایرفاکس و کروم ، در مراحل ابتدایی قرار داره!
8. شتاب‌دهنده سخت افزاری
اینترنت اکسپلورر 9 قابلیت استفاده از پردازنده کارت گرافیک شما رو داره ! با این ویژگی ، پخش ویدیو و اجرای وظیفه های سنگین مثل بازی های آنلاین و… با سرعت بیشتری انجام میشه
9. آغاز پشتیبانی از CSS3 و HTML5
نسخه نهم مرورگر اینترنت اکسپلورر ، درمورد پشتیبانی از فناوری های جدید وب ، نسبت به نسخه‌های قبلی جهش بزرگی داشته (+نمونه های CSS و HTML رو ببینید) اما هنوز مشکلات زیادی در پردازش کد های مختلف داره. مایکروسافت با تبلیغات زیادش ،سعی کرده IE9 رو قوی تر از مرورگرهای دیگه نشون بده؛ اما هنوز باگ های زیادی که IE8 در پردازش کدهای CSS و HTML داشت ، به طور کامل در IE9 برطرف نشده. ( + + + )
10. Developer Tools
ابزار Developer Tools که پس از فایرفاکس، در کروم استفاده شد، به IE هم اضافه شد. این ابزار میتونه کمک بزرگی برای حل مشکلات صفحه ها در مرورگر باشه.
11. InPrivate Browsing
حالت جستجوی امن که در مرورگرهای دیگه با نام هایی مثل incognito یا Private browsing وجود داره به کاربر این امکان رو میده که بدون ذخیره یا منتشر شدن اطلاعاتش وبگردی کنه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد