اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

جانشین بیل گیتس در شرکت مایکروسافت قصد بازنشستگی دارد

پیش فرض جانشین بیل گیتس در شرکت مایکروسافت قصد بازنشستگی دارد

 
 
مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت که نقش طراح اصلی نرم افزارهای این شرکت را ایفا می کرد، بدنبال تصدی این مقام که باعث شد این شرکت تولید کننده ی ویندوز قافیه را به شرکت های گوگل و اپل ببازد، قصد کناره گیری دارد.

...
پیش فرض جانشین بیل گیتس در شرکت مایکروسافت قصد بازنشستگی دارد

 
 
مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت که نقش طراح اصلی نرم افزارهای این شرکت را ایفا می کرد، بدنبال تصدی این مقام که باعث شد این شرکت تولید کننده ی ویندوز قافیه را به شرکت های گوگل و اپل ببازد، قصد کناره گیری دارد.

استیو بالمر، مدیر ارشد اجرایی، گفت که ری اوزی عوض نخواهد شد و سئوالاتی را درباره ی رهبری و هدایت بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان بعد از یک سری بازنشستگی های افراد برجسته در اذهان ایجاد کرد.
یک فرد نزدیک به این مدیر اجرایی اظهار کرد، اوزی که سردمدار حرکت شرکت مایکروسافت به سوی فراهم کردن نرم افزارها و قدرت پردازش این شرکت در اینترنت- معروف به «پردازش ابری (cloud computing)- بود، به انچه که طرح ریزی کرده بود، نائل گشته است اگرچه بسیاری چنین تاثیر زیادی از سوی اوزی را زیر سئوال برده اند.
تون تران، تحلیل گر Morningstar، می گوید: «کناره گیری اوزی نوعی از سردرگمی شرکت مایکروسافت از زمان بازنشستگی بیل گیتس را برجسته می کند. انها به گوگل اجازه دادن مشکل جستجو را حل کند، انها به اپل این فرصت را دادند تا گوشی های هوشمند را ارائه دهد و شرکت اپل در حال کار روی ابزار کامپیوتر خانگی بدون ویندوز ای پد (iPad) می باشد».
وی اخرین نفر در صف مدیران اجرایی مایکروسافت برای خروج از این شرکت بعد از بازنشستگی بیل گیتس از کار روزانه در این شرکت در سال 2008 بدنبال کوین جانسون، مدیر بخش خدمات و پایگاه ها، کری لیدل، مدیر ارشد مالی، روبی بچ، مدیر ارشد بخش گوشی ها و بازی ها و استفان الوپ، مدیر واحد اداری می باشد.
این کار کنترل هدایت شرکت مایکروسافت را تحت نظر بالمر استحکام می بخشد، شخصی که گفت نیازی به عوض کردن اوزی ندارد.
بالمر در یادداشتی به کارمندان اظهار کرد: «ما فرایند برنامه ریزی مستحکم، رهبران فنی قوی در هر گروه تجاری و سردمداری قدرتمند نواوری در بازار را در اختیار داریم». شرکت مایکروسافت این یادداشت را در سایت خود قرار داده است.
اوزی 54 ساله که سیستم خارق العاده ی پست الکترونیک Lotus Notes را در اوایل کار حرفه اش طراحی گرده است، نقش نظارت بر رهبری نرم افزارهای مایکروسافت را در سال 2006 بر عهده داشت. نقش وی بعد از بازنشستگی بیل گیتس اشکار شد.
وی در سال 2005، کمی بعد از پیوستن به این شرکت، با یادداشت در حال حاضر مشهور«قطع خدمات اینترنت» (Internet Services Disruption)خبرساز شد، اتفاقی که شرکت مایکروسافت را به سمت اینترنت و پردازش ابری سوق داد.
برخی این اتفاق را به عنوان چالشی برای تجارت محوری مایکروسافت مبنی بر نصب هر چه بیشتر نرم افزارهایشان بر روی کامپیوترها تلقی کردند اما کارخانه حال می گوید پردازش ابری «همه کاره» است اگرچه هنوز این قطعیت وجود ندارد که مایکروسافت در نهایت تغییر مدل تجاری را محقق خواهد کرد یا از ان سود خواهد برد.
پروژه ی کلیدی اوزی، پایگاه «Azure» برای توسعه ی برنامه های کاربردی تحت پردازش ابری، با موفقیت متوسط شروع به کار کرد حال قسمتی از واحدی دیگر، بخش سرور و ابزار مایکروسافت، می باشد.
این شرکت هم اکنون کارش را ماورای این پایگاه گسترش داده و تلاش می کند سهم بیشتری از پول های مشتریان را با پیشنهاد مدیریت سرورها، نیازهای ذخیره ی داده ها و دیگر نیازهای پردازششان بدست بگیرد.
اوزی شخصیتی تقریباً جدا در مایکروسافت بود و هرگز خودش را به عنوان قدرتی در محل شرکت مایکروسافت در سیاتل مطرح نکرد و ترجیح می داد نیمی از وقتش را در خانه اش در ماساچوست سپری کند.
کافی فورست، تحلیلگر گروه سرمایه ی Fort Pitt می گوید: «من تصور نمی کنم این کار معنای زیادی برای اتیه ی توسعه ی نرم افزار در مایکروسافت داشته باشد چون وی نشانه ای از خود به جای نگذاشته است».
سهام مایکروسافت با 2/2 درصد کاهش به 24/25 دلار در خرید و فروش سهام خارج از ساعات معمول بازار رسید.
این حرکت نشان دهنده ی تمرکزی جدید در بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان می باشد، جایی که این شرکت اخیرا قافیه را به شرکت های گوگل و اپل باخته است.
مطابق یادداشت ارسالی بالمر در روز دوشنبه، اوزی روی تلاش های سرگرمی در شرکت تمرکز کرده و بعد از زمانی نامشخص بازنشست خواهد شد که شاید چندین ماه باشد.
حرکت اوزی می تواند تلاش های سرگرمی در مایکروسافت را احیا کند. واحد سرگرمی و وسایل سرگرمی مایکروسافت که شامل سیستم بازی Xbox و برنامه های جدید گوشی برای ویندوز 7 می باشد، تلاش کرده است بازار مصرف کنندگان را در حوزه هایی مثل گوشی ها، نرم افزارها و تابلوهای تلویزیونی بدست بگیرد، جایی که اپل و گوگل پیشتازی می کنند.
یون کیم، تحلیل گر Gleacher&Co، می گوید: «زمانی که شما به بازار مصرف نگاه می کنید، این بازار جایی است که حال مایکروسافت در ان عقب افتاده است. اینجا درست جایی است که انها می توانند از کمک های خارجی برای احیای دوباره ی نواوری ها و کل محرک رشد در این حوزه از تجارت بهره بگیرند.

(گزارشگر مکمل: لیانا بیکر در نیویورک و الکسی ارسکوویچ در سان فرانسیسکو)
گزترشگر: بیل ریگبی، ویراستار: رابرت مک میلان ، برنارد اور)
مترجم: شبکه مترجمین ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد