اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

ماشین لباس‌شویی بزرگ‌ترین دشمن USB

پیش فرض ماشین لباس‌شویی بزرگ‌ترین دشمن usb

همیشه آمارها برای من جالب توجه بودند ولی بعضی از آنها جالب‌تر از بقیه، مثل این یکی!


سال گذشته یعنی در سال 2009، USB 4500 در داخل جیب و یا جایی در داخل لباس افراد وارد ماشین‌های لباس‌شویی شده و از بین رفته‌اند.
به نظر خنده‌دار می‌آید ولی ظاهرا خطرناک‌ترین دشمنان فلش‌ها ماشین‌های لباس‌شویی هستند. این موضوع بدون شک میزان بی‌دقتی افراد را نشان می‌دهد، به طوری که بر طبق گفتة کمپانی امنیت اطلاعات «Data Security Company» کارمندان حواس‌پرت با لباس‌های کثیف در حدود 000/813 دلار، چیزی حدود یک میلیارد تومان ضرر اقتصادی زده‌اند. البته این آمار خیلی هم بد نیست چون این تعداد نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است یعنی میزان فلش‌ها، USBها و mp3هایی که وارد ماشین‌های لباس‌شویی می‌شدند در سال 2008 حدود 000/9 عدد بوده است.
سال گذشته یعنی در سال 2009، USB 4500 در داخل جیب و یا جایی در داخل لباس افراد وارد ماشین‌های لباس‌شویی شده و از بین رفته‌اند


لازم به ذکر است این میزان ضرر اقتصادی وارده به علت قیمت USBها نبوده زیرا همان‌طور که می‌دانید قیمت فلش و USBها هر روز در حال کاهش است بلکه به علت اطلاعات ذخیره شده در آنها بوده است که در اثر شستشو با مواد شوینده لباس‌شویی از بین رفته است.
البته چنان‌چه می‌دانید در دنیای امروز تمامی تجهیزات رو به کوچک شدن می‌روند به طوری که هاردهای دیروز به فلش‌های امروز تبدیل شده‌اند. در گذشته USBهای امروز یک هارد محسوب می‌شدند در حالی که شما یک فلش کوچک 64 GB می‌توانید داشته باشید و این وحشتناک است. چون ممکنه این اشتباهات ضررهای بزرگ‌تر و جبران‌ناپذیرتری را سبب گردد.
به هر حال از آنجا که خیلی نمی‌توانیم به حواس‌جمع بودن خودمان اطمینان داشته باشیم سازندگان USBها سعی دارند فلش‌ها را ضدآب کنند تا با بی‌دقتی افراد اطلاعات از ماشین‌های لباس‌شویی سالم خارج شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد