اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

مقاومت در برابر "تبلت بازی" اپل

پیش فرض مقاومت در برابر "تبلت بازی" اپل



نقل قول:
بنیانگذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای اعلام کرد با ارسال پیامهای متعدد به گروه ویندوز به آنها می گوید که چگونه در برابر بازی تبلتی جدید شرکت اپل مقاومت کنند.

پیش فرض مقاومت در برابر "تبلت بازی" اپل



نقل قول:
بنیانگذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای اعلام کرد با ارسال پیامهای متعدد به گروه ویندوز به آنها می گوید که چگونه در برابر بازی تبلتی جدید شرکت اپل مقاومت کنند.


بنیانگذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای اعلام کرد با ارسال پیامهای متعدد به گروه ویندوز به آنها می گوید که چگونه در برابر بازی تبلتی جدید شرکت اپل مقاومت کنند.
"بیل گیتس" بنیانگذار و از اعضای هیئت مدیره شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای با نشریه سی-نت گفت: از اینکه صنعت رایانه ای را می بیند که وی به گرایش جهتگیری آن به سمت چالشهای اجتماعی کمک کرده خوشحال است.
وی ادامه داد: به اعتقاد من سطح آگاهی درباره استفاده از نوآوری برای کمک به افراد مختلف به گونه ای متفاوت و جدا از درآمدزایی ارتقا یافته است. گیتس پس از سخنرانی هایش در کنفرانس "تکونومی" با نشریه سی-نت به مصاحبه پرداخته است.
در این کنفرانس سالانه گیتس درباره آینده ساخت نرم افزارها و مدل سازی رایانه ای و نارضایتی وی از سیستم سیاسی آمریکا سخن گفته است.
در این کنفرانس وی فرصت پیدا کرد تا با "لری پیج" یکی از بنیانگذاران گوگل درباره فناوری باطری گفتگو کرده و با مدیر اجرایی ۱۵ ساله RandomKid.org ملاقات کند.
وی در مسیر بازگشت به فرودگاه درباره تلاشهای اخیر خود از جمله راضی کردن ۴۰ خانواده ثروتمند آمریکایی برای بخشیدن نیمی از ثروت خود به خیریه صحبت کرد.
وی به عنوان کار پاره وقت خود در مایکروسافت بیشتر خود را درگیر بخش جستجوی اینترنتی کرده است اما مکالماتش با استیو بالمر رئیس کنونی مایکروسافت را همواره ادامه می دهد و پیامهایی را برای تیم ویندوز ارسال می کند تا از مقاومت شرکت مایکروسافت در "تبلت بازی" جدید شرکت اپل اطمینان حاصل کند.
در ادامه خلاصه ای از گفتگوی سی - نت با بیل گیتس را می خوانید:

● دیدن برگزاری کنفرانسی درباره مواردی که ذهن شما را به خود مشغول کرده و همیشه درباره آنها سخن گفته اید چگونه بود؟ تکنولوژی چگونه می تواند در مرزهایی که در این کنفرانس تشریح شده به کار گرفته شود؟
▪ بیل گیتس: به نظرم میزان استفاده از نوآوری در راستایی به جز درآمدزایی رو به رشد گذاشته است.
برای مثال فناوری در آموزش یکی از موارد مورد بحث در این کنفرانس بود. زمانی که به کنفرانسهایی که در گذشته در حوزه صنعت رایانه برگزار می شدند فکر می کنم، می بینم که این مجالس تنها با هدف افزایش تولید نرم افزار و رایانه ای خانگی برگزار می شدند. این اشکالی ندارد اما دیدن رشد و تعالی در هر زمینه ای همیشه خوشایند است.

● آیا همیشه این فرصت را دارید تا درباره تکنولوژی های جدیدی مانند تکنولوژی باطری ها با لری پیج صحبت کنید؟
▪ صحبت کردن با "لری" فوق العاده است. با او به راحتی می شود حرف زد. ما درباره بسیاری از موارد نظر و دیدگاهی مشابه داریم و این به تنهایی بسیار ارزشمند است.

● یکی از مواردی که برای مدتی درباره آن سخن می گفتید قانع کردن افراد ثروتمند برای به اشتراک گذاشتن ثروتهایشان بود. اکنون شما افراد زیادی را قانع کرده اید، در این باره چه نظری دارید؟
▪ بسیار خوشحالم. این یعنی افراد در زندگی بیشتر به جوانان فکر کرده و آنها را بیشتر به حساب می آورند. ما اکنون یک گروه خوب و بزرگ داریم که قرار است از هم چیزهای زیادی یاد بگیرند. به نظر من همین موضوع بسیار مهمی است.
افرادی هم هستند که برای کمک به خیریه بهانه تراشی می کنند زیرا برای انجام این کار باید به قبضها، کودکان و بسیاری از دشواری های زندگی فکر کرد و به همین دلیل راحت ترین کار طفره رفتن از آن خواهد بود.

● و این پولها مستقیما به بنیاد خیریه گیتس نخواهد رفت؟
▪ این پول به تعدادی از فعالیتهای خیریه تعلق دارد، چه گروهی بنیاد خیره ای برای خود تشکیل داده باشند و یا قصد انجام کار خیریه ای را داشته باشند.
بنیاد ما تنها تعدادی موضوع را برای اجرا انتخاب کرده در حالی که پروژه جمع آوری کمک های مالی توانسته توجه تعداد زیادی از خیرین را به خود جلب کند. دلایل زیادی وجود دارد که بنیاد گیتس در تمامی کارهای خیریه شریک نباشد.

● قرار است رابطه شما با "لری الیسون" (مدیر شرکت اوراکل) بیشتر شود؟
▪ در واقع من و او با هم ایمیل رد و بدل می کردیم اما اکنون یک دهه است که این کار متوقف شده است. در آن زمان مضمون نامه های ما درباره خصوصیات نرم افزار ویندوز و چنین حرفهایی بود.
او به عنوان یکی از چهل نفری که حضور در برنامه خیریه ما را پذیرفته نمونه فردی است که لزوما انتظارش را نداشته اید. در واقع او فکر می کرد از کاری که انجام می دهد مطمئن است اما ما او و دیگران را متقاعد کردیم که پیوستنش به پروژه خیریه ما کار درستی است.

● یکی از موضوعات مورد توجه شما نیاز به نرم افزارهای مدل سازی قوی برای مقابله با بیماری ها و یا کنترل سیستم های رایانه ای بوده است. چرا چنین نرم افزارهایی به این اندازه اهمیت دارند؟
▪ اگر بخواهیم ترکیبات تازه ای داشته باشیم که استفاده از آنها امکان پذیر باشد، آزمایش بر روی آنها می تواند کاملا زمان گیر و کند باشد.
اگر بتوانیم الگوی ژنتیکی یک بیماری را مدل سازی کنیم، مدلهایی از پروتئین عامل بیماری، مدلهایی که امکان تعامل با آنها وجود داشته باشد، می توان به سادگی به عوارض جانبی داروها قبل از اجرای دوره های آزمایشی چند مرحله ای و طولانی مدت و ۱۰۰ میلیون دلاری پی برد.
نرم افزارهای مدل سازی میزان کارایی را در این زمینه های مطالعاتی افزایش خواهد داد. این نرم افزارها اکنون همه جا از جمله برای طراحی خودروها و هواپیماها مورد استفاده قرار دارند.
تمامی این توانایی های مدل سازی منجر به بهبود چرخه طراحی و تولید و کیفیت بالاتر نتیجه نهایی خواهد شد. نرم افزارهای مدل سازی در واقع جعبه ابزارهایی هستند که خلاقیت و نوآوری را در خود گنجانده اند.

● آیا بنیاد گیتس قصد ساختن چنین نرم افزارهایی را دارد؟
▪ نه نه نه! البته حوزه ویژه ای وجود دارد که من از طریق موسسه خیریه بر روی آن سرمایه گذاری کرده ام که این حوزه نرم افزار مدل سازی برای بیماری ها است. بخشهای متفاوتی وجود دارد، نرم افزارهای مدل ساز بیماری باید برای محققان رایگان و قابل دسترس باشند.
من اکنون بر روی پروژه ای به نام Global Good کار می کنم که بودجه آن را از طریق گروه "ناتان میرولد" تامین کرده ام. این پروژه مدلسازی بیماری است که در سال ۲۰۱۱ در دسترس محققان قرار خواهد گرفت.

● کاملا واضح است که بیشتر زمان شما در موسسه خیریه صرف می شود. آیا هنوز پروژه خاصی در مایکروسافت وجود دارد که شدیدا درگیر آن باشید؟
▪ خوب من یکی از اعضای هیئت مدیره هستم و این خود به تنهایی موضوع مهمی است. "استیو" (بالمر) با من همفکری می کند. زمانی که محصولی جدید متولد می شود، من همیشه بخشی از آن خواهم بود. اما شاید جستجو تنها موضوعی باشد که من اغلب اوقات خود را برای آن صرف می کنم.

● می دانم که تبلت ها از رویاهای قدیمی شما بوده اند، اکنون تبلتی خاص که از نرم افزارهای شما هم استفاده نمی کند، تمامی توجه ها را به خود جلب کرده است، آیا این حوزه هنوز جایی است که می خواهید در آن ریسک کنید؟
▪ گروه ویندوز همیشه تعداد زیادی ایمیل از من دریافت می کنند که در این پیامها به آنها خاطر نشان می کنم چگونه می توانند ویندوز را به بهترین انتخاب برای تمامی ابزارهای جدید، حتی تبلت ها تبدیل کنند.


خبرگزارى مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد